Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Există zeci de miliarde de planete asemănătoare Pământului în Calea Lactee, cred astronomii

28 Mar 2012   •   17:01

Ar putea exista zeci de miliarde de planete asemanatoare Pamantului, unde apa poate exista in forma lichida, in Calea Lactee, a anuntat o echipa internationala de astronomi.

Estimarea a fost facuta folosindu-se datele deja existente si extrapoland in functie de "piticele rosii" detectate deja in galaxia noastra.

Astronomii au folosit telescopul Observatorului Silla, din Chile, detectand existenta planetelor care orbiteaza "piticele rosii" prin masurarea devierii aparente a luminii emanate de stele, cauzata de gravitatia planetelor.

"Observatiile noastre au aratat ca aproximativ 40% dintre piticele rosii studiate au o planeta asemanatoare Pamantului care le orbiteaza intr-o zona unde apa lichida poate exista", a declarat liderul echipei, Xavier Bonfils.

"Pentru ca piticele rosii sunt atat de comune - doar in Calea Lacetee sunt in jur de 160 de miliarde - credem ca numarul de planete asemanatoare Pamantului ar putea fi de zeci de miliarde, doar in galaxia noastra", a adaugat acesta.

Totusi, existenta vietii pe aceste planete ar putea fi problematica. "Piticele rosii" sunt stele mai putin calduroase si stralucitoare ca soarele nostru, ceea ce inseamna ca planetele aflate in zona in care apa lichida poate exista sunt destul de apropiate de stelele lor.

Acest lucru inseamna ca si radiatiile solare sunt mult mai puternice pe aceste planete.

Subiecte în articol: pitice rosii planete calea lactee