Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Furtunile cu tunete au contribuie la răspândirea poluării cu mercur (studiu)

Furtunile cu tunete au contribuie la răspândirea poluării cu mercur (studiu)

01 Sep 2016   •   18:46
Furtunile cu tunete au contribuie la răspândirea poluării cu mercur (studiu)

Furtunile cu tunete joacă cel mai important rol în răspândirea mercurului în atmosferă, potrivit unei cercetări recente citate de UPI.com. Deşi mare parte a mercurului este eliberată în atmosferă, un procent semnificativ revine pe pământ prin intermediul ploilor.

Christopher Holmes, profesor şi meteorolog la Florida State University, şi mai mulţi oameni de ştiinţă au strâns probe din apa de ploaie din statele Florida, Georgia, Vermont şi Wisconsin. Probele recoltate au fost supuse unor analize pentru identificarea nivelului de mercur şi au fost cercetate datele meteo pentru a stabili când au avut loc precipitaţii generate de furtuni cu tunete sau de furtuni însoţite doar de ploi. Datele radar au oferit detalii privind natura fiecărei furtuni.

Cele mai mari concentraţii de mercur au fost înregistrate în timpul furtunilor însoţite de tunete şi cele mai mici cantităţi au fost înregistrate în timpul furtunilor însoţite doar de ploi, a indicat Christopher Holmes.

Cu cât norii se află la o înălţime mai mare faţă de sol cu atât mai mult mercur ajunge pe pământ prin precipitaţii, conform studiului. Mercurul este transportat de vânt, iar furtunile cu tunete îl aduc pe pământ, a adăugat Holmes.

În ultimele două decenii, statele din Golful Mexicului au ţinut topul graficelor privind concentraţiile de mercur de pe Coasta de Est. Frecvenţa furtunilor cu tunete în timpul lunior însorite şi umede de vară poate explica acest lucru, pentru că expunerea la nivele înalte de mercur poate fi periculoasă pentru sănătatea umană, cercetătorii susţinând că trebuie să continue cercetările pentru a înţelege mişcările substanţelor chimice.

Încercăm să înţelegem cum intră mercurul în ecosistemele din SUA şi cum poate afecta oamenii şi speciile sălbatice, a spus Holmes. Rezultatele cercetării au fost publicate în această săptămână în revista de specialitate Environmental Science & Technology.

AGERPRES