Jurnalul.ro Tech Ştiinţă În funcţie de temperatură

În funcţie de temperatură

de Jurnalul National    |    31 Ian 2008   •   00:00

Puii de şopârlă se nasc masculi sau fe­mele în funcţie de temperatură, rela­tează Science Daily. Dan Warner, cercetător la Universitatea din Iowa, a desco­perit că şopârlele Amphibolurus muricatus, specifice Australiei, se nasc atunci când temperatura are nu­mărul optim de grade pentru a determina sexul puilor. “Masculii se nasc atunci când sunt în condiţii de incubare la temperaturi între 25° şi 30şC, acelaşi lucru fiind valabil şi în cazul femelelor la temperatura potrivită pentru ele”, a spus Warner. Studiul arată că pot exista consecinţe grave pentru şopârle dacă temperatura continuă să crească în zonele în care trăiesc.

Noul duşman al rozătoarelor

În Cape York, Australia, s-a des­coperit o nouă plantă carnivoră care mănâncă şobolani mici, scrie ABC News. Cercetătorii spun că este o plan­tă care creşte sub formă de viţă, descoperită într-o mlaştină din apro­pierea fluviului Jardine, dar nu vor să facă public locul exact, deoarece planta este foarte vulnerabilă şi nu vor ca oamenii să profite de acest lucru. “Există un interes vădit în privinţa plan­telor carnivore din Australia, chiar şi din partea străinilor”, a spus ecologistul Charles Clarke, de la Universitatea James Cook. Noua specie a fost denumită “Tenax”, alăturându-se celorlalte specii de plante carnivore, Nephentes.

Carnivorele nu rezistă în sălbăticie

Un studiu efectuat de cercetători de la Univeritatea din Exeter arată că doar unul din trei mamifere carnivore, născute în captivitate, supravieţuieşte vieţii sălbatice, relatează Science Daily. O metodă de evitare a acestor situaţii este pregătirea mai atentă a anima­lelor înainte de a fi eliberate în sălbă­ticie. “În ciuda problemelor ridicate de studiul nostru, cred că proiectul de reintroducere în sălbăticie este vital pentru eforturile de conservare a speciilor”, a spus cercetătorul şef, Kristen Jule.

Subiecte în articol: natura