Jurnalul.ro Tech Ştiinţă În curând, vom putea consuma carne... fără a ucide animale

În curând, vom putea consuma carne... fără a ucide animale

18 Mar 2016   •   18:09
În curând, vom putea consuma carne... fără a ucide animale

Un cercetător indo-american afirmă că a descoperit o metodă de producere a cărnii care exclude uciderea vreunui animal, relatează vineri directmatin.fr.

Medicul cardiolog ar fi folosit în acest scop celule animale în care ar fi injectat oxigen şi nutrienţi, cum ar fi zaharuri şi minerale. Procedeul ar permite astfel recrearea de carne gata de consum într-un interval de 9-21 de zile.

Potrivit omului de ştiinţă, o astfel de carne are mai multe avantaje. În primul rând se evită uciderea masivă a animalelor, aşa cum se întâmplă în prezent. Apoi, carnea astfel creată nu ar fi sensibilă la contaminarea bacteriologică, ceea ce ar face-o mai puţin perisabilă. În plus, durata de realizare a cărnii ar fi scurtă.

Deocamdată doctorul Valeti ar fi efectuat teste concludente doar pe carnea de vită, însă cu timpul intenţionează să creeze trei tipuri de carne - de pui, porc şi vită - frecvent consumate în lume şi care au cel mai puternic impact asupra sănătăţii şi mediului. Cercetătorul se gândeşte să livreze carnea creată în laborator în restaurante peste trei ani şi în magazine în cinci ani.

Dacă testele sunt încununate de succes, carnea de sinteză s-ar putea găsi pe mesele consumatorilor în jurul anului 2021, încheie directmatin.fr.

SursaȘ - Agerpres