Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Insectele, în pericol din cauza schimbărilor climatice

Insectele, în pericol din cauza schimbărilor climatice

25 Oct 2022   •   17:35
Insectele, în pericol din cauza schimbărilor climatice

Schimbările climatice vor provoca scăderea dramatică a numărului insectelor, ceea ce va avea efecte negative asupra mediului, arată un studiu citat de dpa.

Prof.univ. William Laurance de la Universitatea James Cook din Australia, coautor al studiului, spune  că biosfera s-a încălzit cu circa 1,1 grade Celsius de  la începutul industrializării. Previziunile arată că aceasta va mai crește cu 2-5 grade Celsius până în 2100.

Fenomenul de încălzire afectează în mod deosebit insectelor deoarece sunt mici și nu pot să-și regleze temperatura corpului.
"Un număr tot mai mare de dovezi indică faptul că multe populaţii de insecte sunt în declin rapid în numeroase locuri de pe planetă. Acestea sunt îngrijorătoare, termeni precum o "apocalipsă a insectelor" emergentă fiind din ce în ce mai utilizaţi de media şi chiar de unii oameni de ştiinţă pentru a descrie acest fenomen. LIpsa insectelor îşi croieşte drum în sus, în lanţul trofic, şi ar putea să joace deja un rol important în declinul pe scară largă al consumatorilor, cum ar fi păsările care se hrănesc cu insecte în mediile temperate", spune acesta.

Insectele ajută la polenizare, combaterea dăunătorilor, reciclarea nutrienților. Acestea sunt însă afectate acum de poluare, prădători și pierderea habitatului.
"Este esenţial să gestionăm şi să restabilim habitatele care le fac cât mai rezistente la climă şi să le permitem insectelor să îşi găsească refugii în care pot depăşi fenomenele climatice extreme. Dovezile sunt clare şi frapante. Trebuie să acţionăm acum pentru a minimiza impactul asupra populaţiilor de insecte. Știm cum s-o facem, însă procesul de luare a deciziilor şi finanţarea necesară continuă să fie trecute cu vederea", atrage atenția cercetătorul.

Subiecte în articol: insecte schimbari climatice pericol