Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Momentul distrugerii unui asteroid care se îndreaptă spre Terra (VIDEO)

Momentul distrugerii unui asteroid care se îndreaptă spre Terra (VIDEO)

15 Mar 2012   •   07:34
Momentul distrugerii unui asteroid care se îndreaptă spre Terra (VIDEO)

Intr-un laborator guvernamental american situat in statul New Mexico, o echipa de cercetatori a simulat un incident inspirat, se pare, de un clasic scenariu hollywoodian. Cercetarile parafate la cel mai inalt nivel de Guvernul de la Washington au in vedere neutralizarea unui asteroid gigant prin intermediul exploziei dirijate a unei bombe nucleare.

Echipa de cercetatori din cadrul Los Alamos National Laboratory s-a folosit de un supercomputer pentru a simula eficienta noului sistem de aparare anti-asteroid, bazat pe o bomba nucleara.

In scenariul imaginat de cercetatori, un asteroid cu diametrul de 500 metri urma sa fie pulverizat in spatiul cosmic cu ajutorul unei bombe nucleare cu puterea de o megatona, cam de 50 de ori mai puternica decat bomba nucleara aruncata de americani la Nagasaki.

"In cele din urma, explozia de o megatona va fi indeajuns de puternica pentru a transforma asteroidul potential periculos intr-o ploaie de roci de mici dimensiuni care nu vor produce pagube daca vor cadea pe Pamant. Daca un asteroid de asemenea dimensiuni este detectat cu cateva luni inainte de a lovi planeta noastra si nu este distrus la timp, pagubele vor fi devastatoare pentru toti oamenii", declara Bob Weaver, un cercetator din cadrul Laboratorului din Los Alamos.

Supercomputerul folosit de cercetatori are puterea a 32.000 de procesoare ale computerelor normale, pentru a crea o simulare cat mai realista a bombei atomice care explodeaza in contact cu asteroidul.

Totusi, cercetatorii isi exprima speranta ca bomba nucleara sa fie ultima solutie folosita in cazul unui impact iminent, echipa de oameni de stiinta lucrand in paralel si la alte metode, printre care folosirea unei nave spatiale sau a fortei gravitationale a planetelor in scopul devierii traiectoriei asteroidului.

Sursa: descopera.ro