Jurnalul.ro Tech Ştiinţă NASA a publicat, în premieră, imagini cu o navetă americană andocată la ISS.

NASA a publicat, în premieră, imagini cu o navetă americană andocată la ISS.

08 Iun 2011   •   06:40
NASA a publicat, în premieră, imagini cu o navetă americană andocată la ISS.

NASA a difuzat, pentru prima oara, imagini ale unei navete spatiale americane andocata la Statia Spatiala Internationala. Fotografiile au fost facute de astronautii de la bordul unei capsule rusesti care tocmai parasea avanpostul orbital.

Fotografiile in care poate fi vazuta naveta Endeavour au fost realizate de astronomul italian Paolo Nespoli, la 23 mai, de la bordul unei capsule Soiuz.

"Odata ce capsula Soiuz se afla la aproximativ 180 de metri de statie, centrul de control al misiunii de la Moscova le-a transmis comanda de a realiza o rotatie de 130 de grade. Aceasta manevra i-a permis lui Paolo Nespoli sa realizeze o fotografie digitala de inalta definitie a navetei Endeavour, andocata la ISS", conform comunicatului NASA, citat de AFP.

Naveta Endeavour a ramas andocata la statia orbitala timp de 11 zile, in ultima sa misiune, la sfarsitul lunii mai. Ultima misiune a unei navete americane din actuala clasa de vehicule spatiale va incepe la 8 iulie, odata cu lansarea lui Atlantis.