Jurnalul.ro Tech Ştiinţă NASA publică primele imagini color de înaltă rezoluţie de pe Marte. Prima voce umană, transmisă dinspre Planeta Roşie spre Pământ! (VIDEO)

28 Aug 2012   •   12:24

Robotul spatial Curiosity a capturat primele imagini color, de inala rezolutie. Acestea prezinta in detaliu mai multe stanci, pe care cercetatorii intentioneaza sa le cerceteze pentru a afla ingredientele chimice ale vietii de pe Planeta Rosie.

Fotografiile dezvaluie detalii ale bazei muntelui inalt de 4.800 de metri, care se afla in bazinul Gale Crater, acolo unde robotul Curiosity a asolizat pe 6 august incepand astfel misiunea sa care va dura doi ani, relateaza Daily Mail.

'Acele straturi sunt cel mai important obiectiv al nostru. Campul cu dune inchise la culoare se afla intre noi si acele straturi. In fata nisipului inchis la culoare se observa cel de culoare rosiatica, cu o compozitie diferita sugerata de culoarea sa. Rocile din fundal au diverse forme – unele sunt rotunde, altele angulare. Este un loc foarte bogat din punct de vedere geologic, care poate fi cercetat', a declarat Michael Malin, din cadrul Malin Space Science Systems din San Diego.

Cercetatorii estimeaza ca va mai trece un an pana cand robotul cu sase roti si propulsie nucleara, de dimensiunea unui mic automobil, va reusi sa ajunga in zonele de interes de la baza muntelui Sharp.

De asemenea, robotul Curiosity a receptionat si transmis prima voce umana dinspre Pamant spre Marte si inapoi. Mai jos, un clip video cu mesajul audio al administratorului Charles Bolden, transmis de Curiosity.

Curiosity, care a costat 2,5 miliarde de dolari, reprezinta prima misiune de astrobiologie lansata de NASA, dupa succesul sondelor martiene Viking din anii 1970, fiind, totodata, cel mai sofisticat si mai performant laborator stiintific robotizat trimis vreodata de pamanteni pe o alta planeta.