Jurnalul.ro Tech Ştiinţă O "lume dispărută", descoperită pe fundul mării, în largulş coastelor Antarcticii (VIDEO)

04 Ian 2012   •   18:01

Mai multe colonii de specii necunoscute oamenilor de stiinta au fost descoperite pe la o adancime de 2.000 de metri, pe fundul Oceanului Antarctic, grupate in jurul unor izvoare hidrotermale.

Descoperirile realizate de cercetatori de la Universitatea din Oxford includ noi specii de crab Yeti, stele de mare si chiar o caracatita.

Cercetatorii au folosit un minisubmarin telecomandat de la distanta, care a ajuns in adancurile Oceanului, in apropierea izvoarele hidrotermale, care, la temperaturi ce ajung chiar si la 382 de grade Celsius, au creat un mediu unic, lipsit de lumina soarelui, dar bogat in anumite produse chimice.

"Ceea ce nu am gasit este aproape la fel de surprinzator ca ceea ce am descoperit", a declarat pentru Daily Telegraph profesorul Rogers de la Universitatea Oxford. "Multe specii precum midii, crabi ori creveti, care traiesc in apropierea izvoarelor hidrotermale din Pacific, Atlantic ori Oceanul Indian pur si simplu nu au fost de gasit acolo", a mai spus Rogers.

Speciile unice descoperite recent sugereaza ca, la nivel global, ecosistemele care se creeaza in apropierea izvoarelor termale pot fi mult mai diverse si interactiunile dintre ele mult mai complexe decat se credea anterior.