Epoca aluminiului pare sa fi apus in industria aviatica. Cel putin aceasta este concluzia care se desprinde odata cu lansarea pe scara larga a primei aeronave a carei structura este formata in proportie de 50 la suta din materiale compozite si fibra de carbon.
Multasteptatul Boeing 787 Dreamliner va cost putin sub 200 de milioane de dolari, va avea o autonomie de zbor de 10.000 de kilometri si va fi mult mai silentios decat jet-urile obisnuite, in cea mai mare masura datorita eliminarii din structura a 1.500 de foi de aluminiu si a 50.000 de elemnte de fixare clasice.
Boeing 787 are incorporate in scaune inclusiv ecrane tactile Android, care vor intra chiar si in dotarea clasei Economic, iar marele sau atu este oferit de consumul de combustibil, mai redus cu 20 la suta decat al variantei de top din gama Airbus.
Aeronava, cu o anvergura a aripilor de 60 de metri, o lungime de 57 de metri si o inaltime de 17 metri, are capacitate de 210-250 de locuri, viteza de croaziera de 920 km-h si un volum de marfa de 4.400 metri cubi.
Prima aeronava de acest tip va intra in dotarea All Nipon Airways, care a comandat 55 de unitati, ceilalti clienti pentru Boeing 787 Dreamliner fiind Qantas si United Continental (50), Air Canada (37), Japan Airlines (35), Etihad Airways (31), Qatar Airways (30), Air India (27), LAN Airlines (26) si British Airways (24).