Anul 2006 ramane unul dezamagitor pentru telefonia 3G. Marii operatori din Europa si SUA nu reusesc sa-i convinga pe utilizatori sa consume serviciile pentru care au platit licente exorbitante.
La sfarsitul anului trecut, reprezentantii industriei telecom spuneau in cor ca 2006 va fi anul 3G. Poate ca in ceea ce priveste numarul de abonati cifrele de sfarsit de an le vor da ceva satisfactii. Dar nu acelasi lucru se poate spune si despre profitabilitatea serviciilor, avand in vedere sumele uriase investite in licente si retele. Lasand la o parte fenomenul asiatic, America de Nord si Europa reprezinta "esecul 3G". Operatorii se asteptau la un timp mai scurt de recuperare a investitiilor, dar aceasta intarzie. Daca despre televiziune pe telefonul mobil (merge si prin EDGE, si prin UMTS) se vorbea sub forma de "killer application", tot vocea, sms-urile si tonurile de apel raman elementele de baza pentru business-ul operatorilor. NICI LA TINERET. Iata ca un nou sondaj pe aceasta tema vine sa confirme ceea ce analistii de piata au remarcat in legatura cu situatia actuala a telefoniei 3G. Astfel, doar 14% dintre adolescentii americani se arata interesati de programe tv pe mobil. Nici pentru fanii iPod-ului aceste programe nu au mai mare reusita pe acest suport, doar 17% dintre respondenti afirmandu-si disponibilitatea. Rezultatele sunt cu atat mai ingrijoratoare, cu cat tocmai acest segment de varsta se astepta sa fie un "bun consumator". Potrivit United Press International (care citeaza rezultatele sondajului realizat de L.A. Times si Bloomberg), tinerii s-au aratat nemultumiti de costuri si de calitatea receptiei.Citește pe Antena3.ro