x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget AI schimbă căutările pe Google. Ce trebuie să știe utilizatorii

AI schimbă căutările pe Google. Ce trebuie să știe utilizatorii

de Redacția Jurnalul    |    28 Iul 2025   •   22:30
AI schimbă căutările pe Google. Ce trebuie să știe utilizatorii

Utilizatorii de internet trebuie să știe că Google schimbă căutările cu un nou Ghid Web, publicat recent de companie.

Google a lansat Web Guide, o nouă funcție bazată pe inteligența artificială. Aceasta „grupează link-urile în moduri folositoare”. Poate fi utilizată de cei care vor să testeze funcții pe Labs. Web Guide are o versiune personalizată a modelului Gemini AI.

Cu ajutorul acesteia, procesează căutările și reorganizează cele 10 link-uri clasice, notează The Verge, citat de useit.ro.

Noul sistem sortează rezultatele și găsește cele mai relevante informații pentru a oferi răspunsuri cu ajutorul inteligenței artificiale generative.

Cum se schimbă căutările Google

Web Guide este disponibil în meniul Web pe Google Search pentru cei care activează funcția. Astfel arată răspunsuri la căutări cu un rezumat AI. 

Folosește aceeași „tehnică de căutare” precum AI Mode, ceea ce permite Gemini să împartă căutarea în mai multe arii, pentru a realiza mai multe căutări în același timp. 

Google Web Guide poate să ofere link-uri folositoare dar și un rezumat cu ceea ce a descoperit pe internet legat de căutare. 

Unele dintre link-uri, în funcție de căutare, pot veni din surse educaționale, precum site-urile universităților. Dar pot proveni și de pe alte platforme, precum YouTube, Quora și Reddit. 

Google a semnat un contract de 60 de milioane de dolari pe an cu Reddit în 2024 pentru a-i folosi conținutul în vederea antrenării modelelor AI. 

Web Guide oferă o combinație de răspunsuri, de la cele tradiționale la cele AI. În trecut, Google oferă și un rezumat AI înainte de link-uri sau trimiteri către video-uri YouTube, înainte să prezinte link-urile folositoare. 

Categoriile generate de AI pot fi uile pentru informații axate pe o anumită temă. Utilizatorii pot să pună întrebări mai complexe decât în trecut. 

ChatGPT,  în competiție cu Google 

Potrivit unei analize Axios, utilizatorii realizează acum peste 2.5 miliarde de căutări pe platforma ChatGPT. 

330 de milioane dintre acestea sunt din partea utilizatorilor din SUA,.

Nu se știe dacă ChatGPT caută pe Internet în timp real răspunsuri pentru aceste căutări sau dacă se bazează pe datele cu care a fost antrenat pentru a oferi răspunsuri. Recent, OpenAI a anunțat și ChatGPT Agent, care eficientizează căutările, mai ales cu privire lal căutări complexe.

Însă Google nu publică numărul de căutări zilnice din motorul de căutare dar compania care deține gigantul tech Alphabet a dezvăluit că au fost înregistrate în jur de 5 trilioane de căutări în fiecare an.

Această cifră se traduce prin 14 miliarde de căutări în fiecare zi. Astfel că există o diferență considerabilă între cele 2 platforme. Însă ChatGPT a fost lansat în urmă cu 3 ani, în comparație cu peste două decenii a Google.

×
Subiecte în articol: google ai