x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Balonul Google stă să explodeze. Ce punem în loc

1
14 Ian 2014 - 11:03
Balonul Google stă să explodeze. Ce punem în loc thinkstockphotos.com


În acest moment experiența utilizatorilor de Internet este caracterizată de căutarea de informație sau relațiile virtuale de pe rețelele de sociale. Însă pentru ca utilizatorii să poată găsi informația relevantă, motoarele de căutare dezvoltate de giganții IT ca și Google sau Microsoft restrâng în mod implicit rezultatele livrate, pe baza unor algoritmi care țin cont de context.

Motivul este unul simplu. În ultimii ani informația online a “explodat” în ceea ce este numit Big Data. Pe Internet, în fiecare minut sunt sunt generate peste 270.000 de tweets, Google procesează peste 2 milioane de cereri, sunt încărcate peste 72 de ore de material video pe Youtube, sunt trimise peste 100 de milioane de e-mailuri, Facebook procesează 350 GB de date și sunt create 571 de website-uri. De fapt, în 2012 au fost create date însumând 2.5 quintilioane de bytes, peste 90% din datele online fiind generate în ultimii doi ani. Cele trei caracteristici ale Big Data – Volum, Viteză și Varietate (cei trei “V”) – fac interacțiunea utilizatorilor cu datele pe care le caută tot mai greoaie.

Din acest motiv, motoare de căutare ca Google folosesc algoritmi de căutare care se doresc a face viața utilizatorilor mai ușoară. Datele contextuale ale utilizatorilor, locația, dispozitivul folosit pentru navigare, istoricul căutărilor, sunt împachetate într-un profil unic pentru utilizator, pe baza căruia la o căutare pe Internet sunt livrate doar rezultatele pe care Google le consideră ca fiind relevante.

Însă această abordare are un neajuns. Fără să putem influența decisiv acest lucru, utilizatorii sunt închiși într-un Filter bubble ( balon de filtare/cautare), creat de motoarele de căutare. Din această „bulă” ne va fi tot mai greu să ieșim, iar informația relevantă, pe care o căutăm cu adevărat, să nu ne fie livrată de motorul de căutare. Și nu în ultimul rând, pentru a face “search”, trebuie să știm ce căutăm, iar pentru a fi la curent cu cea mai recentă informație trebuie să fim mereu în căutare.

O nouă abordare: Discovery în loc de Search


Această problemă se dorește a fi rezolvată de motoarele de Discovery, o nouă modalitate de a interacționa cu datele în online. Dacă în loc să căutăm informația, ne găsește ea pe noi, utilizatorii? Conceptul Discovery îmbină învățarea activă, descoperirea de informație, categorizarea automată și livrarea ei într-un mod personalizat către fiecare utilizator. Platforme de tip Content Curation, care livrează informație contextualizată și personalizată utilizatorilor au început deja să fie comercializate în SUA, de informaticieni care au lucrat pentru Apple sau guvern.

Prima platformă de acest gen “made in Romania” a fost dezvoltată în 2013 de o companie inovativă din Cluj-Napoca. MediaServista – The Intelligent Media Platform (www.mediaservista.com) este o aplicație cloud pusă la dispoziția publisher-ilor online, pentru a livra conținut relevant și personalizat utilizatorilor. Folosind tehnologii de Inteligență Artificială, procesare naturală de limbaj și analiză predictivă, MediaServista poate să înțeleagă automat conținutul web, să învețe preferințele utilizatorilor și să livreze fiecărui user un flux de știri personalizat.

În premieră în România, Jurnalul.ro va implementa platforma MediaServista în cadrul unui proiect pilot. În curând, Cititorii Jurnalul.ro vor putea să se înregistreze prin contul de Facebook, pentru a primi știrile Jurnalul.ro într-un mod inteligent, inovator și intuitiv.

 

Citeşte mai multe despre:   google,   aplicatie jurnalul,   content curation,   search,   inteligent,   inovatie,   mediaservista

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

NASA amână zborul elicopterului Ingenuity pe Marte

NASA amână zborul elicopterului Ingenuity pe Marte
NASA a amânat zborul elicopterului Ingenuity pe Marte, după ce un test al elicei s-a încheiat brusc, anunță Business Insider. Acesta a fost ultimul test major înainte de primul zbor al dronei, care inițial era...

Moment istoric: Nora Al-Matrooshi este prima femeie astronaut din Emiratele Arabe Unite

Moment istoric: Nora Al-Matrooshi este prima femeie astronaut din Emiratele Arabe Unite
Nora Al-Matrooshi face istorie în Emiratele Arabe Unite. Este prima femeie astronaut din ţară. Ea şi Mohammed Al-Mulla au fost selectaţi din peste 4.000 de candidaţi. Alături de Mohammed Al-Mulla (32 de ani)...

Facebook nu va notifica cei 533 de milioane de utilizatori ale căror date au fost expuse online

Facebook nu va notifica cei 533 de milioane de utilizatori ale căror date au fost expuse online
Facebook nu intenționează să anunțe utilizatorii care se numără printre cei o jumătate de miliard de persoane ale căror informații personale au fost postate pe un site web utilizat de hackeri, relatează...

Startup-ul Neuralink prezintă un video în care o maimuță cu cip în creier joacă jocuri video

Startup-ul Neuralink prezintă un video în care o maimuță cu cip în creier joacă jocuri video
Neuralink, startup-ul antreprenorului miliardar Elon Musk (foto), a lansat un video în care o maimuță joacă un joc video simplu, după ce i-a fost implantat un cip în creier, relatează Reuters. Videoclipul...

Cheltuielile globale IT vor crește cu 8,4% în acest an, la 4.100 de miliarde de dolari

Cheltuielile globale IT vor crește cu 8,4% în acest an, la 4.100 de miliarde de dolari
Companiile din întreaga lume vor cheluti 4,1 trilioane de dolari pe tehnologia informației anul acesta, în creștere cu 8,4% față de 2020, redobândind ritmul creșterii corporative dinainte de pandemia de...

Primul oraş pe Marte care va găzdui 250.000 de oameni

Primul oraş pe Marte care va găzdui 250.000 de oameni
Biroul de arhitectură ABIBOO a realizat planurile primului oraş de pe planeta Marte, materialele prime folosite la contrucţie provenind de pe suprafaţa acestei planete. Oraşul va putea găzdui 250.000 de oameni...

Facebook impune noi reguli de utilizare a platformei

Facebook impune noi reguli de utilizare a platformei
Platforma de socializare Facebook va notifica utilizatorii atunci când vor intra într-un grup care încalcă Standardele Comunităţii pentru a fi suficient informați. Schimbările vor fi lansate la...

Studiu: Unde se află apa de pe planeta Marte

Studiu: Unde se află apa de pe planeta Marte
Oamenii de știință au căzut de acord că pe planeta Marte se aflau râuri, lacuri, mări și oceane în urmă cu miliarde de ani. Însă acum cercetările de îndreaptă spre găsirea explicației dispariției...

Facebook schimbă strategia. Zuckerberg pariază totul pe realitatea virtuală

Facebook schimbă strategia. Zuckerberg pariază totul pe realitatea virtuală
Facebook a ajuns la 10.000 de angajaţi care lucrează la realitatea virtuală şi augmentată. Numărul celor din divizia Reality Labs a crescut de 10 ori în ultimii patru ani. Mark Zuckerberg a declarat că îşi...

WhatsApp a dezvoltat funcția de apeluri audio și video pe desktop

WhatsApp a dezvoltat funcția de apeluri audio și video pe desktop
Aplicaţia mobilă WhatsApp, care aparține companiei americane Facebook, a inclus funcţia de apeluri audio şi video pentru desktop, scrie Reuters. Utilizatorii vor putea să...

Platforma video Zoom dă lovitura. Venituri estimate de 3,7 miliarde de dolari în 2021

Platforma video Zoom dă lovitura. Venituri estimate de 3,7 miliarde de dolari în 2021
Platforma digitală Zoom Video Communications se așteaptă la venituri cu peste 40% mai mari în 2021, față de anul anterior, de peste 3,7 miliarde de dolari în 2021, în contextul în are tot mai mulți oameni...

Facebook lansează aplicația Bars, similară cu TikTok

Facebook lansează aplicația Bars, similară cu TikTok
Facebook a lansat aplicaţia Bars pentru rapperii aspiranţi. La fel ca TikTok, aceasta le dă ocazia utilizatorilor să creeze clipuri de scurtă durată. „Hai să vă spun despre această nouă aplicaţie. Se...

Elon Musk recunoaşte că preţurile bitcoin şi ethereum sunt „ridicate”

Elon Musk recunoaşte că preţurile bitcoin şi ethereum sunt „ridicate”
Miliardarul Elon Musk a semnalat că preţurile bitcoin şi ethereum par „ridicate”, în contextul în care piaţa criptomonedelor a atins noi recorduri în ultimele zile, potrivit Bloomberg. El a făcut această...

WhatsApp amână actualizarea controversatei politici de confidențialitate

WhatsApp amână actualizarea controversatei politici de confidențialitate
Cea mai populară aplicație mobilă va amâna actualizarea politicii sale de confidențialitate pentru luna mai din cauza criticilor ample venite din partea a miloane de utilizatori. WhatsApp permite tran...

UPDATE Roverul Perseverance a ajuns pe Marte. O dronă va zbura în atmosfera planetei

UPDATE Roverul Perseverance a ajuns pe Marte. O dronă va zbura în atmosfera planetei
Roverul Perseverance a asolizat pe Marte, după ce a trecut cu bine prin atmosfera planetei și a ajuns în interiorul imensului crater Jezero, care a fost un lac în urmă cu circa 3...
Serviciul de email marketing furnizat de