x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Barierele comerţului electronic

Barierele comerţului electronic

de Alexandru Radescu    |    22 Oct 2009   •   00:00

Conform unui raport publicat azi de Comisia Europeană, există mari probleme în ceea ce priveşte refuzurile comenzilor consumatorilor UE care încearcă să cumpere prin internet bunuri din alte state membre.



În medie, 61% dintre comenzile plasate online într-o altă ţară UE au esuat, în principal deoarece comerciantul a refuzat să livreze în ţara de rezidenţă a consumatorului sau nu dispunea de mijloace de plată adecvate plăţilor transfrontaliere.

În timp ce procentul de consumatori UE care au cumpărat online a crescut de la 27% la 33% în doi ani (2006–08), procentul celor care au cumpărat online din alt stat membru, orice tip de produs, a stagnat (6% faţă de 7%). În plus, doar 21% dintre comercianţi vând în momentul de faţă în afara graniţelor, conform raportului CE.

Raportat la anul 2006, comertul electronic in UE era estimat la 106 miliarde de euro, 70% fiind concentrat in Marea Britanie, Franţa, Germania.


Plăţi online cu cardul în România

Valoarea comerţului electronic cu plata online cu card bancar, în primele nouă luni ale anului, a fost de 69,5 milioane euro, în creştere cu 75% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, conform RomCard.
Produsele şi serviciile preferate de români în trimestrul al treilea al acestui an au fost cele din domeniul telecom (facturi, cartele prepay, telefoane, accesorii), urmate de pachetele turistice şi biletele de avion. Pe poziţia a treia se situează serviciile (asigurări, anunţuri publicitate, servicii diverse).

Vezi si:

4% dintre români au făcut cumpărături online

Şase site-uri româneşti de comerţ electronic nu informează corect clienţii


×
Subiecte în articol: comerţ electronic barierele