Una este descrierea serviciului de comunicatii oferit de un furnizor de servicii telecom, alta este situatia in clipa in care ne conectam, de acasa, la internet. O decizie a Autoritatii de Reglementare in Comunicatii din Romania incearca sa aduca la normalitate, corectitudine contractele pe care le semnam cu operatorii. Astfel, pana la 20 ianuarie 2012 operatorii telecom trebuie sa includa in contractele incheiate cu utilizatorii final un set de indicatori de calitate pentru serviciul de acces la Internet, intre care si viteza nominala/maxima de transfer a datelor si viteza minim garantata de transfer a datelor, a anuntat ieri presedintele arbitrului telecom, Catalin Marinescu.
De asemenea, furnizorii sunt obligati sa publice trimestrial pe paginile lor de internet valorile acelor parametrilor de mai sus si, in plus, frecventa reclamatiilor utilizatorului, frecventa reclamatiilor referitoare la deranjamente si frecventa reclamatiilor privind corectitudinea facturarii. Furnizorii vor mentine pe pagina de internet date complete si exacte cu privire la acesti indicatori, astfel incat utilizatorii finali sa poata accesa si valorile corespunzatoare ultimelor patru trimestre.
“In ultimul trimestru al anului 2012, ANCOM va implementa proiectul «Aplicatie online de masurare a parametrilor tehnici de calitate a serviciilor de acces la internet». Pentru a verifica respectarea acestor obligatii, ANCOM va desfasura o ampla campanie de monitorizare in trimestrele II si III ale anului viitor", a precizat [eful Autoritatii de Reglementare in Comunicatii.
Aceste directive ale ANCOM apar in contextul in care din luna mai a acestui an au intrat in vigoare mai multe decizii ale Comisie Europene in ceea ce priveste accesul la servicii de internet. Printre cele mai importante prevederi: interdictia operatorilor de a bloca sau limita accesul la diverse servicii si aplicatii online (cazul VoIP), calitatea serviciilor de internet (vitezele promise in contract), posibilitatea de schimba operatorul in termen de o zi lucratoare.