BUSINESS ● Protejarea proprietăţii intelectuale
O nouă campanie antipiraterie a fost lansată în România. În ultimul an,
procentul de soft piratat a scăzut, dar au crescut pierderile provocate
industriei de profil.
BUSINESS ● Protejarea proprietăţii intelectuale
O nouă campanie antipiraterie a fost lansată în România. În ultimul an, procentul de soft piratat a scăzut, dar au crescut pierderile provocate industriei de profil.
Pe piaţa IT&C din România, cele mai numeroase produse contrafăcute se găsesc printre accesoriile de telefon mobil, terminale, sisteme electrice, precum şi platformele de jocuri, a declarat ieri directorul REACT, Gabriel Turcu. Potrivit lui Turcu, produsele contrafăcute reprezintă 28% din piaţa locală, în timp ce, la nivel global, produsele contrafăcute reprezintă o piaţă anuală de peste 400 de miliarde de dolari.
Microsoft România a lansat o nouă campanie antipiraterie, avînd ca parteneri organizaţii precum BSA (Business Software Alliance), REACT (organizaţie care luptă împotriva contrafacerilor) şi Uniunea producătorilor de Fonograme din România.
Conform unui raport IDC pentru BSA, procentajul de software piratat a fost în scădere în 2007 cu un procent, însă pierderile cauzate de piraterie au crescut. În ultimii cinci ani, rata pirateriei software a scăzut în România de la 73% la 68%, în timp ce pierderile cauzate de piraterie au crescut de la 49 milioane de dolari la suma de 151 milioane de dolari.
TRIBUNAL. Anul trecut s-au înregistrat în România 61 de condamnări în cazuri de piraterie software. Cea mai grea pedeapsă este de 5 ani şi 7 luni (închisoare cu executare) pentru un distribuitor din Bucureşti, a arătat avocatul Magda Popescu, reprezentantul BSA în România, procesul este încă în desfăşurare. În Europa Centrală şi de Est, ţările cu cea mai mare rată a pirateriei au fost Armenia (93%), Azerbaidjan (92%) şi Moldova (92%). Printre ţările cu cel mai mic grad de piraterie s-au numărat Republica Cehă (39%), Ungaria (42%) şi Slovacia (45%), conform raportului BSA.
Citește pe Antena3.ro