x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Ce face ţăranul român pe Internet

Ce face ţăranul român pe Internet

de Alexandru Radescu    |    03 Iul 2014   •   17:43
 Ce face ţăranul român pe Internet

Contrar unor stereotipuri şi prejudecpăţi, un studiu recent arată că 47% din populaţia rurală a României se află pe Internet şi acoperă toate segmentele de vârstă. Studiul, prezentat în cadrul Marketing Research Conference, a descoperit faptul că 80% din oamenii din rural cu acces la internet sunt pe Facebook, care este principalul canal folosit după Google Search.

Sunt conectaţi la nivel informativ, dezvoltarea personală şi cultură generală sunt arii de interes preponderente, precum şi familia, sănătatea, gospodăria. Nu sunt preocupaţi de distracţie, ci mai degrabă să se dezvolte. Majoritatea au venituri mici şi medii care vin în general din salarii şi alocaţii, aşa că doresc să-şi îmbunătăţească statutul personal prin dezvoltare.

Sunt conectaţi cu tehnologia - jocul pe calculator este în top, devansând activităţi "clasice" cum ar fi statul de vorba la bar cu vecinul, lucrul manual sau mersul la biserică.

Pentru ei, online-ul e un mediu de conectare, şi nu de afirmare. Fie caută informaţie, fie caută conectare: 26% află de evenimentele care se întâmplă în mediul rural din online.

Majoritatea îşi fac cumpărăturile săptămânal în supermarketurile sau hypermarketurile din mediul urban şi conectarea cu urbanul îi ţine la curent cu noutăţile cotidiene.

Oamenii din mediul rural sunt conectaţi şi cu brandurile. Observă atât reclamele amuzante, cât şi informative; dacă informaţia le este utilă, o vor memora şi vor cumpără produsul. Chiar dacă majoritatea veniturilor sunt cheltuite pe utilităţi şi mâncare, oamenii sunt interesaţi de ceea ce au de spus brandurile. 

×