Am testat GPS-ul Edge 705 în cadrul concursului de ciclism cross coutry,"Prima evadare", (www.primaevadare.ro) pe o distanţă de aproape 60 de kilometri, între Bucureşti şi Snagov.
Sunt biciclist. Nu înrăit, dar de multe ori când am de făcut un drum prin Bucureşti prefer bicicleta transportului în comun, care este prea lent şi cu siguranţă sufocant pe timp de vară. Chiar dacă ştiu oraşul destul de bine, uneori mai trebuie să întreb un taximetrist sau să mă uit pe o hartă pentru a ajunge la o adresă. Pentru a evita oprirea la taximetriştii care nu sunt mereu dornici de a da o mână de ajutor, mai ales nouă, biciclistilor, aş prefera să am la mine un GPS.
Cel de maşină, cu ecranul foarte generos, este greu, aproape imposibil de utilizat când eşti pe bicicletă, eventual trebuie să mi-l agăţ de gât! Soluţiile mai compacte, cum ar fi GPS-urile de pe telefoanele mobile, nu pot fi utilizate nici ele, ar trebui să ţin telefonul cu o mână, iar în traficul din Bucureşti şi dacă foloseşti ambele mâini pentru a ţine ghidonul bicicletei, tot nu e de ajuns. Noroc cu cei de la Garmin care şi-au înnoit gama de GPS-uri cu încă două modele dedicate: Edge 605 şi 705.
Am folosit la maximum modelul 705, inclusiv monitorizarea ritmului cardiac (cu ajutorul accesoriului inclus) şi a vitezei/cadenţei. Edge 705 măsoară automat viteza, distanţa, durata, caloriile arse, profilul traseului, altitudinea, panta de căţărare şi de coborâre şi înregistrează aceste date pentru o revizuire şi vizualizare ulterioară.
Cu ajutorul hărţii României, ROAD2008 preinstalate, mi-a fost foarte uşor să străbat pădurea fără nici o emoţie că aş putea rata traseul, mai ales atunci când rămâneam în urmă sau când nu mai era nici un alt concurent în jurul meu.
Asta pentru că puteam vedea pe harta detaliată fiecare curbă de nivel, chiar şi drumurile forestiere din pădure, cursurile de apă, dar şi fântânile de pe traseu. GPS-ul are un sistem de prindere de ghidon foarte comod şi, astfel, privirea îmi cădea instinctiv pe hartă, fără nici un efort suplimentar.
De asemenea, m-a surprins plăcut faptul că o singură încărcare completă a fost suficientă pentru 12 ore de utilizare intensă a dispozitivului. Deşi marea parte a traseului a fost prin pădure, GPS-ul nu şi-a pierdut semnalul, pentru că este prevăzut cu un receptor de sensibilitate ridicată ce primeşte semnal la umbra copacilor. Acelaşi lucru este valabil şi prin oraş, în preajma clădirilor înalte.
Caracteristici
La sfârşitul cursei am descărcat toate aceste date adunate de-a lungul trase-ului, printr-un cablu USB, şi le-am încărcat pe connect.garmin.com. Aşa am putut vizualiza pe computer, mult mai detaliat, harta şi graficul coborârilor/urcărilor, dar şi cum mi-a bătut inima în cei 60 de kilometri parcurşi.