Tinerii sunt cei care dau formă comunicaţiilor de azi. Pare slogan sau campanie de marketing. Poate că a şi fost la un moment dat. Noutatea e că formula a ajuns să fie folosită în rapoartele diverselor instituţii care se ocupă fie de reglementare în industrie, de comportamente de consum.
Astfel, conform raportului anual publicat de agenţia de reglementare în domeniul telecomunicaţiilor din Marea Britanie, copiii de şase ani sunt mai pricepuţi la tehnologiile digitale decât adulţii de 45 de ani.
Autorii studiului au măsurat, în cursul anului 2013, coeficientul digital (DQ) pe un eşantion format din 800 de copii şi 2.000 de adulţi britanici şi au constat că punctajul realizat de copiii de 6-7 ani era cu 98 de unităţi mai mare decât cel obţinut de adulţii de 45 de ani.
Modul de comunicare al tinerilor de azi s-a schimbat faţă de generaţiile anterioare, diferenţa cea mai notabilă fiind reducerea timpului folosit pentru convorbiri telefonice. Astfel, s-a constatat că adolescenţii de 12-15 ani recurg la convorbiri telefonice doar pentru 3 % din totalul comunicărilor pe care le fac, date total diferite la tineri (9 %) şi mai ales la adulţi (20 %).
Majoritatea adolescenţilor preferă reţelele sociale, ca de exemplu Facebook, trimit mesaje prin Whatsapp sau folosesc aplicaţii de genul Snapchat şi Instagram pentru a expedia fotografii.
Cei mai pasionaţi de comunicare, arată studiul, sunt britanicii cu vârste între 16 şi 24 de ani, care consacră acestei activităţi, în medie, 14 ore şi 7 minute pe zi, efectuând uneori mai multe lucruri simultan, cum ar fi scrierea unui mesaj şi urmărirea unui program tv.
O altă constatare este că adulţii din Marea Britanie alocă zilnic, în medie, mai mult timp folosirii tehnologiilor de comunicare (8 ore şi 42 de minute) decât somnului (8 ore şi 21 de minute).
Raportul OFCOM mai relevă şi faptul că folosirea televizorului a scăzut la toate grupurile de vârstă din cauza tabletelor electronice care, fiind uşor de manipulat, au facilitat accesul la internet inclusiv pentru persoanele de peste 65 de ani. (Agerpres)