x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Comisarul Reding vrea să plătim pentru apelurile primite

Comisarul Reding vrea să plătim pentru apelurile primite

de Alexandru Radescu    |    16 Iun 2008   •   00:00

Comisarul european pentru Telecomunicaţii, Viviane Reding, ar putea propune ca utilizatorii de telefonie mobilă să plătească şi pentru apelurile primite, nu numai pentru cele transmise, dacă se dovedeşte că o astfel de măsură ar micşora valoarea facturii plătite de clienţi către operatori

Comisarul european pentru Telecomunicaţii, Viviane Reding, ar putea propune ca utilizatorii de telefonie mobilă să plătească şi pentru apelurile primite, nu numai pentru cele transmise, dacă se dovedeşte că o astfel de măsură ar micşora valoarea facturii plătite de clienţi către operatori. Oficialul va publica, în cursul acestei luni, recomandările privind reducerea tarifelor practicate de operatorii de telefonie fixă şi mobilă pentru redirecţionarea apelurilor, efectuate din reţele rivale, către clienţi. Conform unui interviu Financial Times, reperele gîndite de Reding ar putea conduce la noi modele de business în industria telecom, conform cărora utilizatorii ar putea plăti şi pentru apelurile primite, dar urmărind scheme de tarifare care să avantajeze clienţii. În viziunea oficialului, tarifele de interconectare practicate de operatorii de comunicaţii mobile ar putea fi reduse pînă la nivelul celor percepute în segmentul telefoniei fixe, pentru a evita subvenţiile încrucişate şi a reduce, astfel, costurile suportate de consumatori.
O astfel de situaţie se regăseşte în SUA.

 

Reacţia operatorilor:

Cosmote România
 ”O astfel de practică nu s-ar putea bucura de succes în rîndul consumatorilor europeni, obişnuiţi să plătească doar pentru apelurile date şi nu şi pentru cele primite. Prin urmare, o astfel de practică probabil că ar descuraja comunicarea şi ar dezavantaja anumite categorii, pentru care telefonia mobilă ar deveni din nou un serviciu mai puţin accesibil” 
Tereza Vâlcan, Corporate Affairs Manager, Cosmote România.


Vodafone România
“În momentul de faţă nu avem suficiente detalii ca să putem exprima un punct de vedere pe marginea acestui subiect”
Marian Velicu, Senior Director, Regulatory, Legal and Corporate Affairs, Vodafone România.
 

×
Subiecte în articol: IT