O statistică Internet World Stats publicată anul trecut arăta că numărul utilizatorilor de internet din România depăşise pragul de 9,5 milioane, nivel valabil însă pentru luna iunie din 2012. O statistica apropiata de cifrele existente pe piata locala, din diverse surse. Iată însă că BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia) vine azi cu un raport care dă totul peste cap, mai ales în ceea ce priveşte relaţia cu publicitarii si organizaţiile interesate să investească bani în online.
Astfel, conform studiului BRAT numărul consumatorilor de Internet din România a ajuns, în 2013, la aproape 6,5 milioane, dintre care circa 4,7 milioane, cu vârste cuprinse în 14 şi 64 de ani, apelau zilnic la acest mijloc de comunicare. În ceea ce priveşte consumul de Internet, numărul utilizatorilor români a crescut continuu în ultimii 10 ani, de la 1,77 milioane în 2002, la aproape 6,5 milioane, în 2013 (+265%). Aşadar, undeva, cineva a grelit statisticile. Nu puţin, ci enorm de mult!
De asemenea, 54% dintre cei chestionaţi (4,74 milioane) au declarat că apelează în fiecare zi la Internet pentru a se informa sau comunica, cea mai mare parte a utilizatorilor fiind femei (52% din total), în comparaţie cu anul 2002 când raportul era în favoarea bărbaţilor, cu 55%.
Potrivit studiului, în 2013, cei care au accesat cel mai mult Internetul au fost persoanele cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani (52%), urmate de categoriile 14-24 de ani (26%), 45-54 de ani (14% din total) şi persoanele între 55 şi 64 de ani (8%).
La capitolul Educaţie, utilizatorii de Internet sunt, în medie, cu studii liceale (44%), după care apar persoanele cu studii superioare (32%) şi cele cu studii de şcoală generală sau mai puţin (25%).
Pe de altă parte, 35% dintre utilizatorii de Internet accesează mediul online de pe telefonul mobil, iar în medie o persoană utilizează Internetul prin mai mult de un dispozitiv.
Anul trecut, consumul media zilnic al românului s-a focusat pe TV (78%), urmat de radio (35%), ziare (14%) şi reviste (7%). La modul general, consumul media a crescut în ultimii zece ani, de la 8%, în 2002, la 54%, anul trecut.
Cercetarea BRAT arată, de asemenea, că 58% dintre români consideră că Internetul este 'indispensabil la serviciu/şcoală', iar 58% îl utilizează pentru că au încredere în informaţiile găsite pe Internet.
Peste o treime dintre utilizatorii de Internet din România (35%) apelează la online pentru a-şi cumpăra un produs, pe motivul că le face viaţa mai uşoară.
Scopul utilizării Internetului pentru 61% dintre cei care îl accesează este căutarea de informaţii cu ajutorul motoarelor de căutare, gen Google sau Bing, în timp ce 57% dintre români intră pe e-mail.
Totodată, 30% dintre cei care intră pe Internet accesează site-uri cu oferte de locuri de muncă, 29% site-uri cu informaţii despre piaţa imobiliară şi 19% pe site-uri specializate în afaceri/finanţe/bursă.
Dacă ne referim la echipamentul prin intermediul căruia se utilizează Internetul, se observă că 72% dintre cei chestionaţi utilizează calculatorul, 6% de pe tabletă, iar 25% de pe telefonul mobil.
Studiul BRAT a fost realizat, la nivel de SNA Focus, în perioada 2001-2014, pe un eşantion de 14.000 de persoane din populaţia urbană cu vârste cuprinse între 14 şi 74 de ani. (Agerpres)
Citește pe Antena3.ro