x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Facebook şi vremea reţelelor sociale

Facebook şi vremea reţelelor sociale

04 Feb 2010   •   00:00

Platforma de socializare Facebook a devenit al patrulea cel mai mare distribuitor de conţinuturi informative de pe internet, pe fondul tendinţei oamenilor de a petrece tot mai mult timp online pe reţelele sociale.



Google, Yahoo!, MSN şi Facebook sunt, în ordine, cei mai mari patru distribuitori de conţinuturi informative de pe internet, din 2009, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă Hitwise.
Anul trecut, Facebook a surclasat Google News, evoluând de la 1% în ianuarie 2009 la 3,5% săptămâna trecută.

Creşterea capacităţii Facebook de a redirija internauţii către alte site-uri de ştiri a fost relaţionată cu faptul că timpul petrecut de internauţi pe reţelele de socializare a crescut semnificativ în ultimele 12 luni.

Facebook a început, recent, să îi încurajeze pe utilizatori să creeze canale de ştiri personalizate în cadrul reţelei de socializare.
"Într-o epocă în care ştirile circulă foarte rapid, prietenii sunt de cele mai multe ori cele mai bune filtre pentru a vedea cele mai semnificative informaţii", a declarat Malorie Lucich, purtător de cuvânt al Facebook, pe blogul companiei.

Facebook a început să devină important pentru mari branduri din segmentul media, precum Wall Street Journal, care îşi publică ştirile şi pe pagina de pe platforma socială.

"Facebook ar putea fi un factor de confuzie în lumea media şi în cea a ştirilor. Deja Wall Street Journal publică conţinuturi pe Facebook şi poate reţeaua de socializare va putea evita problemele pe care Google le-a avut recent cu Rupert Mudoch", a declarat Heather Hopkins, analist online la Hitwise.

Totodată, Facebook are mai multe avantaje decât un motor de căutare. Pe Facebook, o persoană poate deveni fan al unei surse de informaţie precum Wall Street Journal, ceea ce poate duce la un număr mai mare de accesări a site-ului, decât prin utilizarea motoarelor de căutare sau prin Google News.

Potrivit unor informaţii vehiculate pe piaţa media, Facebook ar putea să le ofere publisher-ilor o serie de aplicaţii de analiză de date.

×
Subiecte în articol: internet