Apple este nevoita sa dezvaluie, in procesul cu Samsung care a inceput in aceasta saptamna intr-o instanta federala din SUA, secrete bine pazite despre crearea iPhone si iPad, despre strategie, bugete de advertising.
Potrivit WSJ.com, Phil Schiller, vicepresedinte Apple responsabil pentru marketing ar fi prezentat documente care arata cum s-au cheltuit din 2007 pana la incheierea anului fiscal 2011, 647 milioane de dolari pe advertising pentru iPhone in SUA. Pentru iPad, lansat in 2010, compania a cheltuit 457,2 milioane de dolari pe reclame. Procesul se concentreaza in principal pe procesul de creatie si design al iPhone si iPad, Apple incercand sa demonstreze ca Samsung ar fi copiat produsele.
In replica, grupul sud-coreean vrea sa convinga juratii ca produsele sale sunt diferite de cele ale Apple, si ca gigantul american s-ar fi "inspirat" de la producatorul japonez de electronice Sony.
Managementul companiei a discutat inca de la inceputul anului trecut dezvoltarea unui model iPad cu diagonala de 7 inci, care ar putea atrage noi clienti, mai putin interesati de modelele de 9,7 inci aflate pe piata.
Forstall a discutat si despre cum a fost formata, in anul 2004, echipa care a dezvoltat iPhone-ul, cu reguli "neobisnuite", stricte, despre cine putea participa la proiect si cine nu.
Cofondatorul companiei, Steve Jobs, l-ar fi anuntat pe Forstall ca are nevoie de ajutor pentru "un proiect secret", instruindu-l sa nu coopteze persoane din afara Apple, astfel ca echipa a fost construita din "vedete" din interiorul companiei.
Un etaj intreg din sediul Apple a fost "incuiat", cu acces numai pe baza de cartela si supraveghere video riguroasa, pentru a evita scurgerile de informatii. La intrare a aparut un banner pe care scria "Fight Club", pentru a incuraja echipa sa nu vorbeasca despre ceea ce lucreaza.
Tot la proces, Apple a prezentat un document de 99 de pagini care arata diverse protitupuri din etapele incipiente ale dezvoltarii iPhone. Alte hartii arata diverse variante de design pentru iPad, inclusiv una care includ un "picior", care sa sprijine tableta intr-o pozitie dorita.
Documentele prezentate la proces dezvaluie si ca increderea in brandul Apple este unul dintre factorii determinanti in randul clientilor companiei, sau ca majoritatea posesorilor de iPhone isi cumpara carcase pentru telefon.
Referindu-se la iPhone, Schiller a afirmat ca Apple a decis sa nu cumpere publicitate pentru o scurta perioada de timp la lansarea telefonului, in ianuarie 2007, si la introducerea pe piata cateva luni mia tarziu, deoarece atentia acordata de analisti si presa promova mult prea bine produsul, potrivit Bloomberg.
"Nu a fost nevoie sa facem publicitate", a spus Schiller, prezentand cateva recenzii extrem de favorabile pentru iPhone si iPad si explicand ca astfel de informatii aparute in presa sunt mai eficiente decat publicitatea.