Majoritatea covarsitoare a firmelor romanesti vor sa fie promovate la nivel international prin intermediul Internetului. Prin acest mijloc, doresc sa-si gaseasca tot mai multi parteneri straini si sa beneficieze de oportunitati de afaceri si fluxuri de informatie cat mai complete.
âTotul este in regula pana vine vorba de sumele care se doresc a fi cheltuite. Acestea graviteaza majoritatea ⦠in jur de 10 USD. Cam 30 centi pe zi", se arata intr-un studiu on-line efectuat luna aceasta de portalul www.clubafaceri.ro. Chiar daca sumele pe care sunt gata sa le scoata din vistierie nu sunt formidabile, firmele reusesc sa apara intr-un fel sau altul pe Internet. Un procent de 66% dintre intervievati au un site Web propriu si cauta informatii economice si financiare pe Internet. Cu toate acestea, âprezenta online" este catalogata de autorii sondajului ca fiind âfirava".Lipsa surselor de informare romanesti se simte prin folosirea cu preponderenta a motoarelor de cautare in detrimentul site-urilor specializate. âDesi la inceput, cu oameni si site-uri in formare, web-ul romanesc incepe sa capete contur. Din punctul nostru de vedere, nu ar strica o mai mare claritate si calitate in actiuni. Atat pentru beneficiari, cat si pentru furnizori", concluzioneaza autorii studiului.
Datele studiului
- Compania dumneavoastra are prezenta online ?
website propriu 66 %
afacere pe Internet 17 %
reprezentata in portaluri de afaceri 31 %
nu 23 %
activitate in grupuri de discutii si forumuri 17 %Citește pe Antena3.roSilviu Prigoană a fost înmormântat azi. Mesajul transmis de familia acestuia - Sumele care sunteti dispusi sa le cheltuiti lunar:
10-50 USD 26 %
peste 1000 USD 4 %
50-100 USD 21 %
sub 10 USD 31 %
100-1000 USD 19 % - Informatiile pe care le cautati pe Internet sunt:
informatii economice 84 %
informatii legislative 64 %
informatii la zi 67 %
informatii financiare 70 %
articole generale 47 %
nu ma intereseaza informatia 5 % - Compania unde va desfasurati munca foloseste Internetul in scop comercial :
foarte des 33 %
des 28 %
acceptabil 18 %
rar 14 %
foarte rar 8 % - Modul in care adunati informatie
am site-urile/canalele mele preferate 68 %
link-uri de la prieteni / parteneri 41 %
motoare de cautare 82 %
din fluxuri de informatie de la portaluri sau agentii de stiri 54 %
la intamplare 16 % - Prezenta companiei online vizeaza :
gasirea de parteneri 58 %
gasirea de oportunitati de afaceri 67 %
vanzarea de produse/servicii 57 %
existenta unei carti de vizita web 57 %
branding 30 %