O data cu intrarea in functiune a Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112, Politia, Salvarea sau Pompierii vor ajunge mult mai repede la locul incidentului. In plus, operatorii vor raspunde in cateva secunde.
CRISTIAN IONITA
Potrivit normelor europene, politistii, medicii si pompierii trebuie sa ajunga la fata locului intr-un interval de 1-5 minute de la initierea unui apel de urgenta. Prin inaugurarea acestui sistem in Bucuresti se creeaza premisele alinierii tarii noastre la aceste norme. "Este unul dintre cele mai moderne sisteme din Europa. Timpul de interventie poate fi redus chiar si pana la 5 minute", ne-a declarat Tatiana Francu, purtatorul de cuvant al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), administratorul sistemului.
Probleme
Teoretic se poate, dar uneori este fizic imposibil sa ajunga atat de repede la locul incidentului. Oricat de repede ar raspunde operatorul 112 si cat de repede ar fi trimise echipele de interventie, este putin probabil sa ajunga in cinci minute daca trebuie sa treaca printr-un blocaj de un kilometru in centrul Bucurestiului.
Citește pe Antena3.ro
Raspandire
Dupa inaugurarea de ieri din Bucuresti, vor urma orasele Constanta, Slobozia, Ploiesti, Brasov in cursul lui 2004, pentru ca la inceputul anului 2005 sistemul sa devina operational, ne-a mai declarat Tatiana Francu.
Gratuit
Dupa inaugurarea la nivel national, numarul 112 va functiona in paralel cu celelalte numere de telefonice nationale pentru anuntarea urgentelor (955 - Politie, 961 - Ambulanta, 981 - Pompieri) pentru o perioada de sase luni.
Fondurile necesare pentru functionarea acestuia provin de la Inspectoratul General pentru Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei (IGCTI). Furnizorul principal al echipamentelor este compania suedeza Ericcson, care a livrat aplicatia software si echipamentul necesar conectarii centrelor de preluare a apelurilor si agentiile dispecer. Valoarea contractului pentru sistemul 112 se ridica la 40 de milioane de euro.
LOCALIZARE
La randul lor, operatorii de telefonie sunt obligati sa puna la dispozitia IGCTI informatii legate de utilizatorii lor (numere de telefon si adrese). In acest fel, vor putea fi localizate chiar si apelurile de urgenta ale celor care se afla in imposibilitatea de a spune unde se afla sau in cazul in care convorbirea se intrerupe inainte ca apelantul sa se identifice. De asemenea, se va reduce pana aproape de zero numarul "alarmelor false", dat fiind ca persoanele care suna la 112 sunt identificate de sistem in cateva fractiuni de secunda si pot fi sanctionate in caz de abuz.
PROMPT
Testele pentru 112 au inceput la data de 15 mai si au fost finalizate la inceputul acestei saptamani. Sistemul va contribui si la sporirea capacitatii de prevenire, control, interventie in cazul producerii unor evenimente ce impun interventia coordonata a Politiei, Ambulantei, Pompierilor si Protectiei Civile.
UTIL
Persoanele care suna la serviciul apel de urgenta 112 trebuie mai intai sa raspunda la un set de intrebari ale caror raspunsuri sunt preluate de un operator telefonic:
1. Ce urgenta aveti?
2. Unde este urgenta?
3. Unde va aflati?
4. De la ce numar de telefon sunati?
5. Cum va numiti?
Ramaneti la telefon pentru a furniza detalii suplimentare asupra urgentei si pentru a primi recomandarile operatorilor agentiilor de urgenta!
Dispecerii vor stabili rapid mijloacele de interventie care vor participa la solutionarea cazului: politie, ambulanta, pompieri.
Apelul de urgenta este un serviciu gratuit.