Majoritatea companiilor româneşti (87%) folosesc internetul pentru promovarea afacerilor, reiese dintr-un studiu realizat de reprezentanţa locală a companiei americane Cisco.
Studiul mai arată că 29% dintre respondenţi, pe lângă faptul că au un site, folosesc internetul pentru dezvoltarea afacerii, a relaţiilor cu clienţi, parteneri şi furnizori. De asemenea, 15% dintre companiile româneşti folosesc reţele sociale în afaceri.Dintre respondenţi, 50% sunt conectaţi la internet mai mult de opt ore pe zi, 36% între patru şi opt ore, 12% între două şi patru ore, iar 2% sunt conectaţi la internet între o oră şi două ore pe zi.
Totodată, 96% dintre respondenţi folosesc internetul în timpul programului de lucru, 95% acasă, iar 56% utilizează servicii mobile de conectare la internet.
În timpul liber, cea mai mare parte a respondenţilor, respectiv 90%, folosesc internetul pentru căutarea de informaţii, 88% pentru comunicare, iar 87% pentru citirea de ştiri. De asemenea, în 60% din cazuri internetul este utilizat pentru servicii bancare, 58% pentru divertisment, 54% pentru achiziţionarea de servicii şi bunuri, 37% pentru accesul la reţele sociale, 29% pentru descărcarea de conţinut, iar 24% folosesc internetul pentru crearea de conţinut.
Studiul a fost realizat de companie în luna martie şi au participat respondenţi din 890 de firme cu minimum 100 de angajaţi.