Piata mass-media din SUA trece printr-o schimbare de profil. Internetul, ziarele alternative si mass-media etnice atrag audiente din ce in ce mai mari.
Cel putin asa arata un dosar de 500 de pagini intitulat "Situatia Mass-Media din SUA", realizat de Grupul pentru Excelenta in Jurnalism.Audienta superficiala
Cercetarile sunt ingrijoratoare in special pentru presa scrisa si televiziune. "Noul" public american prefera informatii despre celebritati, decoratiuni interioare sau despre sanatate, mult mai usor de gasit pe Internet.
Conform studiului, ziarele de limba engleza si-au pierdut 11% din tiraj in ultimii 13 ani, comparativ cu o crestere de 400% a tirajelor publicatiilor de limba spaniola, in aceeasi perioada. De asemenea, audienta programelor nocturne de stiri de la NBC, ABC si CBS a scazut cu 34% incepand cu 1993.
Astfel, numarul corespondentilor de televiziune a scazut cu o treime din 1985 iar departamentele de stiri din radio si-au restrans activitatea cu 44% intre 1994 - 2001.
Solutii de redresare
In fata unor probleme atat de serioase, Peter Bhatia, presedintele Societatii Editorilor Americani de Ziare, recunoaste faptul ca este nevoie de o adaptare la realitatile societatii americane de azi, cu conditia sa se respecte valorile traditionale ale jurnalismului.
Specialistii spun ca
exista solutii de redresare,
cu conditia ca patronii din
mass-media sa cheltuiasca
mai mult pentru a atrage
tinerii si imigrantii.
( ALEXANDRU RADESCU
)