Exista cateva jocuri electronice care fac oamenii sa transpire, in loc sa-i tina ore intregi pe scaun, cu degetele pe butoane si ochii lipiti de monitor.
|
SPORT. Dance Dance Revolution ii face pe jucatori sa topaie si are milioane de fani in intreaga lume |
Jocurile video sunt asociate cu sedentarismul. Impatimitii acestora nu fac decat sa-si miste febril degetele pe tastatura si sa mute mouse-ul pe cei cativa centimetri patrati ai pad-ului. Ce-i drept, e o modalitate de petrecere a timpului liber aflata la mare distanta de obiceiurile sanatoase.
Cativa producatori incearca sa combine divertismentul electronic cu exercitiul fizic. S-au hotarat sa-i dea jos pe impatimitii jocurilor din fotoliile confortabile in care "zac" in fiecare zi ore intregi. Au scos pe piata console care-i fac pe gameri sa topaie, sa dea din maini sau sa-si pastreze cu greu echilibrul intr-o masina de curse transformata intr-un cal naravas. Produsele din aceasta categorie au avut chiar un coltisor rezervat numai lor la celebrul Consumer Eelectronics Show (CES), incheiat nu de mult la Las Vegas. Mini-expozitia a fost botezata "Cardio PlayZone" si a fost exilata de organizatori undeva la marginea targului international. Cu toate acestea, conceptul a reusit sa starneasca intresul foarte multor companii de divertisment. Sa nu mai vorbim de vizitatori.
Un simulator de curse de masini botezat "Kilowatt SPORT" seamana destul de tare cu un cal naravas atasat la un monitor cu diagonala uriasa. Costa 800$ si ii face pe jucatori sa se tina strans de manetele de comanda. Alfel, cursa se incheie cu o iesire in decor.
VIRTUAL. Golf LaunchPad este un simulator care te face sa lovesti o bila de golf cu o crosa adevarata. In functie de lovitura, computerul analizeaza traiectoria pe care o va urma bila si genereaza imagini pe monitor. Joci golf in lumea virtuala, dar lovitura o dai in lumea reala. Costa 249$.
Dance Dance Revolution e pe piata de doi ani. Ii face pe jucatori sa topaie pe un patrat dotat cu senzori pe care sunt desenate buline colorate. Costa 60$ si s-a vandut in doua milioane de exemplare.