Producătorul american de telefoane mobile, Apple, este obligat să plătească până la 500 de milioane de dolari pentru soluționarea procesului iPhone-urilor lente, din Statele Unite, compania fiind acuzată că a încetinit în mod voit unele modele de smartphone pentru a determina proprietarii să cumperre altele noi sau să înlocuiască bateriile.
Un acord preliminar de soluționare necesită aprobarea unui judecător districtual din San Jose, California.
În baza acordului, Apple va plăti consumatorilor 25 de dolari pentru un iPhone, suma totală putând varia în funcție de numărul telefoanelor eligibile, minimul total de plată fiind 310 milioane de dolari.
Acordul privește proprietarii americani de iPhone 6, 6 Plus, 6s, 6s Plus, 7, 7Plus sau SE, care au rulat sistemul de operare iOS 10.2.1 sau o versiune ulterioară. Este vorba și de posesorii de iPhone 7 și 7 Plus care au rulat iOS 11.2 înainte de 21 decembrie 2017.
Consumatorii s-au plâns că performanțele telefoanelor lor au avut de suferit după ce au instalat actualizări software. Ei au spus că acest lucru i-a indus în eroare, crezând că telefoanele se apropie de sfârșitul ciclului lor de viață, necesitând înlocuirea acestora sau baterii noi.
Reprezentanții Apple au atribuit problemele schimbărilor de temperatură ori utilizării intense a telefoanelor și au spus că inginerii companiei au lucrat rapid pentru a le rezolva.
Avocații consumatorilor au descris soluționarea drept „corectă, rezonabilă și adecvată”.