Microsoft poartă discuţii cu News Corp. asupra unui plan care presupune plata companiei media pentru scoaterea din indexul Google a site-urilor sale de ştiri, în ceea ce ar putea prefigura un război al motoarelor de căutare, de care ar putea profita industria ziarelor, potrivit Financial Times.
Începerea acestor discuţii a avut loc la iniţiativa News Corp., proprietar al Wall Street Journal (Statele Unite ale Americii) şi The Sun (Marea Britanie), potrivit declaraţiilor unei surse familiarizate cu situaţia. Aceste discuţii se află, însă, în stadiu incipient, aşa cum a menţionat sursa respectivă.În plus, Financial Times menţionează că Microsoft a abordat şi alţi mari publisheri online, pe care încearcă să îi convingă să îşi scoată site-urile de ştiri din indexul motorului de căutare Google.
News Corp. şi Microsoft, proprietarul motorului de căutare Bing, rival al Google, nu au comentat informaţiile referitoare la discuţiile în derulare.
Unul dintre publisherii de site-uri abordat de Microsoft a precizat că planul care i-a fost prezentat "pune o valoare enormă pe conţinut în cazul în care motoarele de căutare sunt pregătite să plătească pentru a indexa informaţiile".
Interesul Microsoft a fost interpretat ca un atac direct la adresa Google, deoarece exercită presiuni asupra motorului de căutare pentru a începe să plătească pentru conţinutul indexat.
"Totul se rezumă la Microsoft, care încearcă să aducă atingere profiturilor Google", a declarat un alt publisher online, la curent cu detaliile planului.
Confruntarea Microsoft-Google s-ar putea, însă, dovedi benefică pentru industria ziarelor, care trebuie să îşi construiască un model de afacere online profitabil, care să înlocuiască printul în declin şi să compenseze pentru scăderea bugetelor din publicitate.
Printr-un posibil semnal al unor viitoare negocieri, Google a încercat, săptămâna trecută, să minimalizeze importanţa informaţiilor ziarelor. Astfel, Matt Brittin, directorul Google în Marea Britanie, a spus că Google nu are nevoie de ştiri pentru a supravieţui. "Din punct de vedere economic, ele nu reprezintă un element important pentru modul în care generăm venituri", a spus el.
News Corp. a explorat mai multe modele de plăţi online pentru ziarele sale şi a criticat tot mai intens Google.
Astfel, Rupert Murdoch, preşedintele News Corp, a declarat că va face uz de metode legale pentru a împiedica Google "să fure materialele" publicate în ziarele companiei sale.
Microsoft încearcă să ajungă din urmă Google pe piaţa căutărilor online şi, după cinci ani şi pierderi de sute de milioane de dolari, Bing, care a fost lansat în iunie, iniţiază cea mai curajoasă încercare a sa în acest sens de până acum.
Potrivit lui Steve Ballmer, Chief Executive Microsoft, compania sa este pregătită să cheltuie sume mari de bani în următorii ani pentru a face din Bing un rival serios pentru Google.
Microsoft a vrut să diferenţieze Bing prin atragerea în cadrul rezultatelor căutărilor pe acesta a unor materiale care nu pot fi găsite altundeva, deşi nu a solicitat exclusivităţi de la furnizorii de conţinut. Bing a avut o cotă de 9,9% pe piaţa căutărilor din Statele Unite în octombrie, în urcare de la 8,4% în momentul lansării, potrivit statisticilor ComScore.
James Murdoch, preşedinte şi director executiv al News Corp Europe & Asia, a sugerat, săptămâna trecută, că societatea avansează cu planurile sale de dezvoltare online. "Credem că este o piaţă extrem de atractivă şi că există potenţial pentru jurnalismul digital pe care îl vom dezvolta", a spus el.