Microsoft se opune acordului dintre Yahoo! si Google, pe care îl consideră anticoncurenţial, si caută sprijin în acest sens din partea unor grupuri de opinie al căror obiectiv este să influenţeze politica autorităţilor de la Washington, au declarat surse apropiate situaţiei, citate de Reuters.
Microsoft se opune acordului dintre Yahoo! si Google, pe care îl consideră anticoncurenţial, si caută sprijin în acest sens din partea unor grupuri de opinie al căror obiectiv este să influenţeze politica autorităţilor de la Washington, au declarat surse apropiate situaţiei, citate de Reuters.
Acordul este asemănător cu un pact de fixare a preţurilor, întrucît Google si Yahoo! stabilesc un tarif minim pentru publicitate în cazul anumitor cuvinte de căutare, potrivit Microsoft. „Am arătat încă din luna aprilie că un acord între aceste companii va duce la majorarea preţurilor si va aduce 90% din piaţa publicităţii online sub controlul Google“, a spus Jack Evans, purtătorul de cuvînt al companiei.
PUBLICITATE sI CHAT. Colaborarea dintre Google si Yahoo! nu necesită acordul autorităţilor americane antitrust, întrucît nu este vorba de o fuziune, dar Departamentul de Justiţie poate contesta acordul în justiţie dacă stabilieste că reduce concurenţa. Înţelegerea prevede ca, în domeniul publicităţii online, Google să poată posta reclame pe paginile Yahoo!. De asemenea, cele două companii au decis să permită interoperabilitatea între serviciile lor de mesagerie instant fără a oferi mai multe detalii în acest sens.
Yahoo! a respins cea mai recentă propunere din partea Microsoft, care includea, potrivit unor surse din piaţă, preluarea a 16% din capitalul companiei de servicii online la un preţ de 35 de dolari pe acţiune, plus achiziţionarea diviziei de căutări online.
Citește pe Antena3.ro