x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Motorul Dogpile maraie la Google

Motorul Dogpile maraie la Google

07 Mai 2004   •   00:00

Suprematia motoarelor de cautare de la Google sau Yahoo este amenintata de dezvoltarea rapida a unor nume precum Dogpile (motorul care cauta prin alte motoare) sau Mooter („australianul cu inteligenta artificiala").

ALEXANDRU RADESCU

Carcotasii spun ca va veni si ora cand Google nu va mai fi cel mai utilizat motor de cautare. Bazandu-ne pe faptul ca topul motoarelor de cautare a cunoscut mai multi lideri pana acum, putem sa spunem ca si cei de la Google vor pierde intaietatea in acest domeniu. Daca ne aducem aminte, inainte de Google fusese Yahoo, care detronase Altavista, care la randul ei depasise Inktomi. Si pentru ca numele de „motor de cautare" parea invechit, s-au gasit cativa cercetatori care au venit cu o noua oferta: „motorul de metacautare". Este vorba de Dogpile, motorul care cauta informatia ceruta prin celelalte motoare de cautare, prin directoare si alte sisteme de servicii. La fel procedeaza si Search.com, iar daca n-ai ce face si stai pe Net, acest motor are o sectiune „Topul cautarilor", unde poti vedea ce cauta altii pe Internet. Pe de alta parte, cu Ask Jeeves poti sa pui o intrebare pentru a fi mai aproape de informatia dorita, scotocirea efectuandu-se prin multe motoare de cautare.

Mooter - din Australia

Una dintre cele mai interesante aparitii in lumea motoarelor de cautare este Mooter, un produs australian, in varsta de doar 9 luni. Creierul acestui proiect este o profesoara de psihologie, pe numele ei Liesl Capper, originara din Zambia. Ideea prin care profesoara a reusit sa convinga guvernul australian sa sprijine acest proiect a fost urmatoarea: cel mai bun motor de cautare este acela care poate „intelege" mai repede ce doreste clientul. Astfel, Mooter a fost dotat cu o tehnologie bazata pe algoritmi si inteligenta arificiliala. In clipa in care scrii ceva pe casuta „search", primesti pe monitor o lista de site-uri. Daca nu ai gasit din prima si mai cauti o alta lista, atunci intervine „inteligenta artificiala" a motorului, care se straduieste sa-ti inteleaga dorinta informationala, mergand din aproape in aproape. In plus, pentru fiecare cuvant cautat ti se ofera o paleta de domenii in care se regaseste formularea ta.

Riposta Google nu s-a lasat asteptata

Desi in 2003, totalul cautarilor pe Net, in SUA, s-a facut prin intermediul motorului de la Google, tehnicienii resposabili de la aceasta companie nu se culca pe lauri. Sau cel putin asa declara Craig Silvestein, „magicianul" motorului de cautare, fost coleg la Stanford cu fondatorii Google, Page si Brin. Silverstein spune ca Google trebuie sa vina tot timpul cu ceva nou. Ultima provocare este sistemul prin care cel care cauta o informatie isi poate lasa si datele personale, pentru ca motorul de cautare sa faca diverse conexiuni si sa gaseasca mai repede ceea ce doriti.
×
Subiecte în articol: IT google cautare