Suprematia motoarelor de cautare de la Google sau Yahoo este amenintata de dezvoltarea rapida a unor nume precum Dogpile (motorul care cauta prin alte motoare) sau Mooter (âaustralianul cu inteligenta artificiala").
ALEXANDRU RADESCU
Carcotasii spun ca va veni si ora cand Google nu va mai fi cel mai utilizat motor de cautare. Bazandu-ne pe faptul ca topul motoarelor de cautare a cunoscut mai multi lideri pana acum, putem sa spunem ca si cei de la Google vor pierde intaietatea in acest domeniu. Daca ne aducem aminte, inainte de Google fusese Yahoo, care detronase Altavista, care la randul ei depasise Inktomi. Si pentru ca numele de âmotor de cautare" parea invechit, s-au gasit cativa cercetatori care au venit cu o noua oferta: âmotorul de metacautare". Este vorba de Dogpile, motorul care cauta informatia ceruta prin celelalte motoare de cautare, prin directoare si alte sisteme de servicii. La fel procedeaza si Search.com, iar daca n-ai ce face si stai pe Net, acest motor are o sectiune âTopul cautarilor", unde poti vedea ce cauta altii pe Internet. Pe de alta parte, cu Ask Jeeves poti sa pui o intrebare pentru a fi mai aproape de informatia dorita, scotocirea efectuandu-se prin multe motoare de cautare.
Mooter - din Australia
Una dintre cele mai interesante aparitii in lumea motoarelor de cautare este Mooter, un produs australian, in varsta de doar 9 luni. Creierul acestui proiect este o profesoara de psihologie, pe numele ei Liesl Capper, originara din Zambia. Ideea prin care profesoara a reusit sa convinga guvernul australian sa sprijine acest proiect a fost urmatoarea: cel mai bun motor de cautare este acela care poate âintelege" mai repede ce doreste clientul. Astfel, Mooter a fost dotat cu o tehnologie bazata pe algoritmi si inteligenta arificiliala. In clipa in care scrii ceva pe casuta âsearch", primesti pe monitor o lista de site-uri. Daca nu ai gasit din prima si mai cauti o alta lista, atunci intervine âinteligenta artificiala" a motorului, care se straduieste sa-ti inteleaga dorinta informationala, mergand din aproape in aproape. In plus, pentru fiecare cuvant cautat ti se ofera o paleta de domenii in care se regaseste formularea ta.Citește pe Antena3.ro