Nici iPad 3, nici iPad HD. Doar iPad. Pentru ca toata lumea, toata industria IT&C sta cu ochii pe Apple si isi adapteaza business-ul si linia de productie in functie de lansarile Apple, de strategia de marketing genial construita de regretatul Steve Jobs.
Noul iPad (sau iPad 3, in ordinea cronologica) uimeste cu o rezolutie 'galactica' a ecranului tactil de 9,7 inci: 2048 x 1536 pixeli, 'cum nu exista altundeva in lumea echipamentelor mobile', dupa cum au tinut precizeze producatorii cu ocazia evenimentului special de lansare din San Francisco. Accentul cade acum pe calitatea imaginii (de neatins practic de nici un alt producator in momenul de fata), provocand si pe studiourile de jocuri video sa ofere celor de la Apple tot ce au mai bun (ca grafica) pentru platforma lor.
Pentru a sustine grafica potrivita noii rezolutii, cei de la Apple au echipat iPad-ul cu un monstru GPU quad-core, la care se mai adauga si puterea unui procesor dual-core A5X. Promite o durata de viata a bateriei de 10 ore (3G) si 9 ore in 4G, ceea ce a starnit scepticismul utilizatorilor de tablete.
Surprinzator poate, daca ne gandim la evolutia gadget-urilor Apple, noul iPad este ceva mai gros si mai greu decat iPad 2: 9,4mm (fata de 8,8 mm) si 652 grame (fata de 604 grame). Pe de alta parte, lipseste asistentul/asistenta Siri, dar ofera functia voice-to-text.
Noua camera foto are o rezolutie de 5MP, cu autofocus si geo-tagging, putand sa filmeze la 1080p@30fps, transformand practic noua tableta intr-un gadget FullHD fara a-i lipi insa acest detaliu de numele produsului. Dupa cum era de asteptat, platorma software este iOS 5, noua versiune fiind de altfel disponila din ziua prezentarii oficiale. Noul iPad este disponibil si in retele 4G/LTE (vizand in special America de Nord si Coreea de Sud/Japonia), dar include si varianta de GSM/HSPA + 21Mbps/ 42Mbps. iPad GSM/HSDPA, versiunea de 16GB va costa 499 dolari, cele de 32GB si 64GB se vor comercializa la 599 dolari, respectiv 699 dolari. In SUA va fi disponibil din 16 martie, dar si in tari precum Australia, Canada, Franta, Germania, Hong Kong, Japonia, Singapore, Elvetia sau Marea Britanie. Versiunile 4G vor costa 629 dolari, 729 dolari si 829 dolari. Din 23 martie, noul iPad ajunge si in Romania, precum si in Spania, Cehia, Portugalia, Italia, Danemarca, Olanda, Norvegia, Polonia etc.
Vanzarile iPad s-au dublat in trimestrul al patrulea al anului trecut, la 15,43 milioane de unitati, detinand 59,1% din piata globala. O data cu lansarea noului iPad, Apple spera sa termine 2012 cu 70% din piata de tablete, cota modelelor cu Android urmand sa scada de la 35% la 26%.