Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins solicitarea Orange România şi Vodafone România de suspendare a deciziei ANCOM cu privire la obligativitatea de a furniza clienţilor un set minim de informaţii legate de tarifele şi serviciile prestate.
La începutul anului trecut, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a adoptat Decizia 77/2009 prin care a stabilit setul minim de informaţii la care au dreptul clienţii furnizorilor de servicii de telefonie.Setul de informaţii se referă la planul tarifar, valoarea acestuia pentru perioada iniţială şi serviciile incluse (abonament, extraopţiuni, terminal achiziţionat) cu toate taxele incluse, precum şi tarifele pentru apelurile naţionale, convorbirile în orele de vârf/în afara orelor de vârf şi condiţiile de utilizare a minutelor şi creditului incluse.
În plus, în baza aceleaşi decizii, ANCOM va elabora şi pune la dispoziţia utilizatorilor finali o aplicaţie online pentru compararea tarifelor pentru serviciile de telefonie fixă, mobilă şi Internet, care ar putea fi lansată în 2011.
În mai 2009, Curtea de Apel Bucureşti a respins solicitarea Orange România şi Vodafone România de suspendare a Deciziei 77/2009.