x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Panouri publicitare inteligente

Panouri publicitare inteligente

de Anca Aldea    |    31 Ian 2009   •   00:00

Specialişti de la trei companii (americanii de la Studio IMC Inc. şi TruMedia Technologies Inc. şi francezii de la Quividi) au conceput un dispozitiv de urmărire a consumatorilor din interiorul panourilor cu reclame.



Compania TruMedia Technologies Inc., cu sediul în Tampa (statul Florida), este unul dintre dezvoltatorii tehnologiei, care constă practic dintr-o cameră video, introdusă în ecranul panoului publicitar sau în spatele lui. Micuţul dispozitiv îi urmăreşte pe privitori, le stabileşte vârsta cu aproximaţie, sexul (cu o acurateţe de 85-90%) şi, în unele cazuri, etnia.

Camera poate înregistra totodată timpul pe care un individ îl petrece în faţa reclamei. Dispozitivul nu are însă o singură funcţie; el mai poate schimba conţinutul reclamei în funcţie de privitorii pe care îi are la un moment dat. "O reclamă cu o motocicletă, care se adresează unui grup de bărbaţi, se poate schimba într-o reclamă cu o dubiţă, care se adresează unui grup de femei", spune Vicki Rabenou de la TruMedia Technologies Inc. "Le oferi consumatorilor reclame inteligente", a adăugat Rabenou, precizând totuşi că, până la intrarea pe piaţă a acestei tehnologii, mai trebuie să treacă nişte timp.

Pentru companiile care îşi fac astfel de publicitate, dispozitivul de urmărire este o mană cerească, scrie Associated Press. Ele pot cunoaşte informaţii preţioase despre potenţialii lor clienţi şi, cel mai important, pot afla dacă reclamele lor sunt sau nu eficiente pentru publicul-ţintă.

CUM FUNCŢIONEAZĂ
Un senzor (sau o cameră) este poziţionat înăuntrul sau lângă ecranul panoului. Senzorul identifică forma feţei privitorului, analizându-i umbrele, culorile şi viteza relativă a mişcării. Dintre elementele pe care le urmăreşte acest dispozitiv se numără şi osatura maxilarului, grosimea buzelor şi distanţa dintre sprâncene. Ulterior, sistemul compară modelele captate cu cele stocate în baza de date a computerului la care este legat. La acest nivel, sistemul poate determina, aproape instantaneu şi cu o eroare relativ mică, sexul privitorului. După ce camera captează imaginea, un sistem computerizat primeşte informaţiile şi le analizează. Computerul ignoră însă informaţii care ar putea îngrijora consumatorii - datele de identificare - şi nu este capabil "să ghicească" vârsta exactă celui care priveşte panoul cu reclamă.

×
Subiecte în articol: tehno