Criza continuă să afecteze business-ul IT şi telecom din România. Monitorizarea firmei de cercetare de piaţă GfK arată că în trimestrul al III-lea al anului, sectorul IT a scăzut cu 8,4% comparativ cu perioada similară din 2009, în timp ce telecomul înregistrează o diminuare de aproximativ 33%. În ciuda rezultatelor slabe din zona IT şi telecom, raportul firmei de cercetare constată că trimestrul al III-lea din 2010 a fost cel mai bun pentru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată, şase din cele şapte sectoare monitorizate au crescut comparativ cu trimestrul al doilea al anului. Per ansamblu, trimestrul analizat arată o creştere cu 14,6% comparativ cu aprilie-iunie 2010.
Astfel, piaţa totală a fost de 305 milioane de euro, o scădere de aproape 11%, de la 343 de milioane de euro în acelaşi trimestru al anului 2009. Doar sectorul foto (+9%) şi cel al electronicelor de larg consum (+0,1%) au avut vânzări mai bune decât în trimestrul al III-lea din 2009. Sectorul electrocasnicelor mici şi cel al electrocasnicelor mari au scăzut cu 4,1%, respectiv 6,7%, iar piaţa echipamentelor de birou a scăzut cu 37,2%. Sectorul IT a scăzut cu numai o cifră pentru prima dată în acest an, piaţa ajungând la 79 de milioane de euro. Notebook-urile, care reprezintă două treimi din acest sector, au înregistrat o performanţă pozitivă, în timp ce calculatoarele desktop şi monitoarele au înregistrat o scădere comparativ cu anul trecut.
Valoric, piaţa telecom arată 41 milioane de euro. Se constată că smartphone-urile câştigă continuu cotă de piaţă, preţul mediu al acestora fiind în scădere vertiginoasă. Pe zona de electronice, piaţa locală a cumulat 59 de milioane de euro, un sector dominat de televizoare. Tehnologia Flat TV continuă să crească în importanţă pe piaţă, înregistrând un salt de 12% în trimestrul al treilea al anului, faţă de perioada similară din 2009. Televizoarele cu ecran plat mediu (32 inci) reprezintă aproape jumătate din totalul vânzărilor LCD de pe piaţă, cele cu diagonală 40-42 inci marcând o “felie” de aproximativ 25%. De asemenea, vânzările de televizoare cu tehnologie LED reprezintă 14% din totalul LCD-urilor.
Raportul GfK mai menţionează că vânzările de aparate foto digitale şi rame foto digitale au atins o valoare de 10 milioane de euro în perioada menţionată. Camerele digitale cu zoom max 4x reprezintă jumătate din piaţa foto, în timp ce achiziţionarea de modele cu zoom de peste 11x a fost stimulată de promoţii.