Valoarea comerţului electronic cu plata online prin card bancar în primele trei luni ale anului a fost de 18,58 milioane de euro, în creştere cu 59% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Comerţul electronic cu plata online nu a fost strivit şi el de criza economică. Ba din contră s-ar putea spune, ţinând cont de rezultatele pieţei de profil după primele trei luni din acest an. Totuşi, dacă există un sector afectat negativ de criză, acesta este al etail-ului IT: cheltuielile au scăzut cu 22% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008.
"Creşterea înregistrată de comerţul electronic într-o perioadă în care toţi jucătorii se aşteptau la scăderi demonstrează încă o dată potenţialul acestei industrii. Sper ca evoluţia de până acum să încurajeze companiile mari să abordeze internetul ca şi canal de vânzări adiţional şi să investească în comerţul electronic", a declarat ieri Marin Mitroi, director general RomCard.
În sectorul telecomunicaţiilor (2,5 milioane de euro), numărul tranzacţiilor a crescut în ianuarie-martie 2009 cu 85% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în special datorită evoluţiei pozitive a companiilor care oferă servicii de telecomunicaţii. Turismul (12,5 milioane de euro) şi transporturile reprezintă segmentul care a înregistrat cea mai bună evoluţie, numărul tranzacţiilor fiind cu 111% mai mare faţă de primul trimestru al anului trecut.
"La finalul anului trecut, începutul lui 2009 se considera că turismul va fi printre cele mai afectate domenii. Ofertele speciale practicate de diferiţi operatori de turism şi transporturi au atras însă clienţi şi au generat o creştere puternică a vânzărilor", a arătat Carmen Sebe, director general GECAD ePayment.
ASIGURĂRILE
Cea mai spectaculoasă evoluţie în sectorul serviciilor a fost înregistrată de asigurările online care au luat avânt în 2009, numărul acestora fiind de peste cinci ori mai mari decât în primele trei luni din 2008. De asemenea, a crescut şi numărul comenzilor online de bilete la concerte şi spectacole: de peste trei ori, ca urmare a numeroaselor concerte anunţate în acest an.
În timp ce vânzările pentru produse hardware au scăzut, tranzacţiile cu produse software au crescut cu 123%. Alte produse cu o evoluţie foarte bună la categoria retail online au fost florile, cadourile, jucăriile, cărţile şi confecţiile.
REZULTATELE EUROSTAT
Recent, Eurostat a prezentat un raport la nivel european privitor la comerţul online din care reieşea că 4% dintre românii cu vârste între 16 şi 74 de ani au realizat cumpărături pe internet anul trecut, faţă de 1% în 2006. 7% dintre cei cu vârste între 16 şi 34 de ani au realizat în 2008 cumpărături prin intermediul internetului, iar 1% dintre persoanele cu vârste de 55-64 de ani a făcut cumpărături pe internet în 2008.
Citește pe Antena3.ro