14:51 • Din 21 octombrie, clienţii operatorilor de telecomunicaţii vor putea beneficia de portabilitatea numerelor, serviciu care le permite utilizatorilor de telefonie să îşi păstreze acelaşi număr de telefon atunci când decid să devină clienţi ai altor furnizori. Legislaţia care reglementează acest tip de operaţiune a fost adoptată în această lună, intrând în vigoare la 21 ianuarie .
Din 21 octombrie, clienţii operatorilor de telecomunicaţii vor putea beneficia de portabilitatea numerelor, serviciu care le permite utilizatorilor de telefonie să îşi păstreze acelaşi număr de telefon atunci când decid să devină clienţi ai altor furnizori. Legislaţia care reglementează acest tip de operaţiune a fost adoptată în această lună, intrând în vigoare la 21 ianuarie .
PROCEDURĂ. În termen de 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este client (abonat sau posesor de cartelă pre-paid), orice utilizator va avea posibilitatea să îşi schimbe operatorul fără să îşi piardă numărul, îndepărtându-se astfel "o barieră importantă din calea dezvoltării concurenţei în sectorul comunicaţiilor”, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, Dan Georgescu. Portarea numerelor de telefonie fixă către reţele de telefonie mobilă şi invers nu va fi posibilă. Utilizatorii nu vor fi facturaţi pentru portarea numărului, costurile urmând să fie suportate de operatorul în favoarea căruia se face transferul (operatorul acceptor). Există posibilitatea ca operatorul acceptor să decidă transferarea unei părţI din aceste costuri în seama utilizatorului, prin perceperea unor tarife, existând însă obligaţia ca aceste tarife să fie accesibile.
INFORMARE. Companiile de telefonie vor oferi gratuit informaţii privind procedura de depunere şi validare a cererii de portare. Totodată, pentru că numerele nu mai pot fi asociate unei anumite reţele, operatorii sunt obligaţi să informeze utilizatorii cu privire la reţeaua în care se află un anumit număr şi tarifele percepute pentru apelurile către numărul respectiv. Furnizorii care practică tarife diferite în funcţie de reţeaua de destinaţie a apelului au obligaţia de a transmite utilizatorilor un ton distinctiv în momentul în care aceştia iniţiază un apel care se va termina într-o altă reţea decât cea din care apelează. Utilizatorii vor avea la dispoziţie şi o aplicaţie web prin care pot afla dacă un anumit număr a fost portat.
PROCEDURĂ. În termen de 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este client (abonat sau posesor de cartelă pre-paid), orice utilizator va avea posibilitatea să îşi schimbe operatorul fără să îşi piardă numărul, îndepărtându-se astfel "o barieră importantă din calea dezvoltării concurenţei în sectorul comunicaţiilor”, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, Dan Georgescu. Portarea numerelor de telefonie fixă către reţele de telefonie mobilă şi invers nu va fi posibilă. Utilizatorii nu vor fi facturaţi pentru portarea numărului, costurile urmând să fie suportate de operatorul în favoarea căruia se face transferul (operatorul acceptor). Există posibilitatea ca operatorul acceptor să decidă transferarea unei părţI din aceste costuri în seama utilizatorului, prin perceperea unor tarife, existând însă obligaţia ca aceste tarife să fie accesibile.
INFORMARE. Companiile de telefonie vor oferi gratuit informaţii privind procedura de depunere şi validare a cererii de portare. Totodată, pentru că numerele nu mai pot fi asociate unei anumite reţele, operatorii sunt obligaţi să informeze utilizatorii cu privire la reţeaua în care se află un anumit număr şi tarifele percepute pentru apelurile către numărul respectiv. Furnizorii care practică tarife diferite în funcţie de reţeaua de destinaţie a apelului au obligaţia de a transmite utilizatorilor un ton distinctiv în momentul în care aceştia iniţiază un apel care se va termina într-o altă reţea decât cea din care apelează. Utilizatorii vor avea la dispoziţie şi o aplicaţie web prin care pot afla dacă un anumit număr a fost portat.
Citește pe Antena3.ro