Tanar, educat, sarac si avid de informatii.
Asa arata profilul utilizatorului roman de Internet, conturat in urma unui sondaj realizat de agentia de publicitate on-line AdSpace printre circa 13.000 de utilizatori de net. Majoritatea utilizatorilor de Internet (77%) au varste cuprinse intre 18 si 35 de ani si provin in general din mediul urban (95%).Doar 72% au computer
Aproape jumatate dintre
internauti au studii superioare
(49%), iar 33% au
absolvit liceul. Cu toate acestea,
cei mai multi ulilizatori
de net (42%) castiga sub 100
de euro pe luna, iar 40% au
venituri cuprinse intre 100
si 300 de euro.
Tocmai de aceea, numai
37% dintre utilizatori au o
locuinta proprietate personala,
iar 27% au masina. La
capitolul comunicare stau
insa mai bine: 84% au un
telefon mobil si 72% au un
computer personal.
Barbatii (56%) utilizeaza
Internetul ceva mai mult
decat femeile (44%). Indiferent
de sex insa, pentru 88%
din utilizatori, principala
sursa de informare este
netul. 40% dintre calculatoristi se uita la televizor
intre 30 de minute si 2 ore
zilnic, insa numai 25% acorda
aceeasi atentie si programelor
radio.
Cafegii
Atunci cand vine vorba de preferinte de consum, 52% dintre calculatoristi beau cafea, 39% sunt fumatori, iar 19% sunt bautori de alcool. In privinta obiceiurilor de cumparare, 57% aloca sume mari pentru articole de uz personal. 46% investesc in carti, 32% in electronice, 25% in articole de uz casnic. In timpul liber, utilizatorii de Internet ies in discoteca si baruri (35%) sau citesc (54%).