Veniturile Cosmote România au crescut cu 13,3% în primul trimestru, la 114,8 milioane euro, datorită numărului mai mare de clienţi pe bază de abonament, dar profitul a coborât cu 56,3%, la 6,6 milioane euro, afectat de integrarea operaţiunilor Zapp şi de cheltuielile mai ridicate.
Compania a înregistrat în primul trimestu al anului trecut venituri de 101,3 milioane euro şi un profit de 15,1 milioane euro.Numărul clienţilor Cosmote România a crescut în primul trimestru la 7,2 milioane, potrivit raportului prezentat de OTE, reprezentând o creştere de 4% comparativ cu cifra de 6,92 milioane de utilizatori raportată la finele anului trecut. 21% dintre clienţii companiei sunt în regim postpaid (abonamente).
"Creşterea bazei de clienţi postpaid, în special pe segmentul de business, a generat o creştere semnificativă a veniturilor", se spune în raportul preluat de Mediafax.
Compania mai precizează că, excluzând Zapp, scăderea profitului din primul trimestru ar fi de doar 27%, reflectând în principal creşterea cheltuielilor de reţea, dar şi a costurilor de vânzare şi distribuţie. În plus, reducerea puternică a tarifelor internaţionale de interconectare a afectat profitabilitatea.