Profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării al Romtelecom a crescut cu 8,5% în primul semestru, la 134,9 milioane euro. Numărul de clienţi pe telefonie fixă s-a redus cu 4,3%, la nivelul de peste 2,8 milioane clienţi.
Veniturile Romtelecom au scăzut cu 7,6%, la 408,7 milioane euro, după reducerea puternică a costurilor programului de disponibilizări. Costurile programului de disponibilizări s-au redus la 3,3 milioane euro în primul trimestru al acestui an şi la 600.000 euro în trimestrul al doilea, de la 29,6 milioane euro, respectiv 3 milioane euro în primele două trimestre ale anului trecut, se arată într-un raport al grupului elen OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom.
Compania românească a înregistrat, în prima jumătate a lui 2008, venituri de 442,4 milioane euro şi un rezultat OIBDA de 124,3 milioane euro.
"Principala cauză a scăderii veniturilor a fost descreşterea încasărilor din serviciile de voce cu 12%, ca rezultat combinat al scăderii ARPU (venitul mediu pe utilizator, n.r.) cu 8% şi a numărului de linii cu 4%. Cu toate acestea, veniturile generate de serviciile ADSL si DTH (internet broadband şi televiziune digitală, n.r.) au crescut substanţial, cu 37% şi, respectiv, 71%", a declarat directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis, citat de Mediafax.
Profitul operaţional al Romtelecom s-a plasat, în perioada ianuarie-iunie, la 12,3 milioane euro, faţă de o pierdere operaţională de 16,1 milioane euro în intervalul similar al anului trecut.
Numărul de clienţi ai Romtelecom pe telefonie fixă s-a redus cu 4,3%, la nivelul de 2.865.694 la jumătatea acestui an, de la 2.994.265 de utilizatori la 30 iunie 2008.
Pe de altă parte, numărul total de abonamente (PSTN, ADSL şi TV) a crescut cu 9%, de la 4.027.223 la sfârşitul lunii iunie a anului trecut la 4.370.506 la jumătatea lui 2009, se mai arată în comunicat.
"Potrivit estimărilor recente, economia României s-ar putea contracta cu circa 7-8% (în 2009, n.r.), o înrăutăţire semnificativă a prognozei anterioare, care indica o contractare de 4,1%. Obiectivele Romtelecom sunt conservarea bazei de clienţi, nivelului actual al profitabilităţii şi lichidităţii, şi poziţionarea companiei pentru a profita de o relansare economică", conform raportului OTE.
OTE controlează 54% din acţiunile Romtelecom şi mai deţine, pe piaţa românească, operatorul de comunicaţii mobile Cosmote şi reţeaua de magazine IT&C Germanos.
Citește pe Antena3.ro