Tot mai multe publicatii americane on-line incep sa afiseze formulare virtuale detaliate pentru inregistrarea potentialilor cititori.
ALEXANDRU RADESCU
Aceasta masura a starnit proteste atat din partea cititorilor, cat si din partea mai multor organizatii non-guvernamentale care lupta pentru apararea vietii private.
Cele mai "curioase" formulare de inregistrare on-line includ casute pentru nume, locul nasterii, serviciu, venit, adresa, e-mail, numere de telefon, hobby-uri. Ultimele publicatii on-line din Statele Unite care si-au postat formulare "indiscrete" sunt The Philadelphia Inquirer si The Atlanta Journal-Constitution.
Reprezentantii industriei media spun ca este cinstit sa ceara aceste informatii personale din partea celor care vor sa citeasca versiunea on-line a unor publicatii. "Din moment ce un cititor de publicatii on-line are acces la acelasi continut informational ca in cazul versiunii tiparite, dar fara sa plateasca ceva pentru ceea ce citeste pe net, este "fair" sa facem aceste cereri in schimbul accesului la articolele publicatiei", spun reprezentantii editorilor americani, citati de AP. Pe de alta parte, strangerea datelor personale ale cititorilor virtuali a devenit un element esential in aspectul "business" al informatiei publicistice. "Publicatiile vor sa stie cine le acceseaza site-ul, cat timp stau cititorii pe site si nu in ultimul rand cine sunt cei dispusi sa plateasca pentru stiri", declara Scott Bosley, director executiv la Asociatiei Americane a Editorilor de Ziare, citat de AP.
Atac la intimitate
Citește pe Antena3.ro