x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Reclamele sar in mobil

0
22 Mai 2007 - 00:00

Evenimentele dedicate secţiunii mobileTV in cadrul Tărgului MILIA, desfăşurat la Cannes, au avut ca slogan "Celularul este noul media". Una dintre necunoscutele noii industrii o reprezintă "mobile advertising".

Evenimentele dedicate secţiunii mobileTV in cadrul Tărgului MILIA, desfăşurat

la Cannes, au avut ca slogan "Celularul este noul media". Una dintre necunoscutele

noii industrii o reprezintă "mobile advertising".

In Sala Auditorium A de la Palais de Festivals, 150 de invitaţi din industria telecom, televiziune, advertising, mass-media participă la o conferinţă avănd ca temă "Publicitatea pe telefonul mobil". Printre vorbitori, reprezentanţi ai companiilor Vodafone, Ericsson, Nokia, Ogilvy, Amobee, AdMob. Există vreun viitor bănos din mobile advertising? In ce fel ii putem determina pe posesorii de celulare să urmărească/primească spoturi pe terminal? Sub ce formă să apară reclamele pe display? Acestea sunt doar căteva dintre intrebările care au ghidat o conferinţă desfăşurată pe parcursul a aproximativ patru ore.

BANI, BANI, BANI

Cu o anume periodicitate, răsare căte un studiu de piaţă care să arate viitorul luminos al mesajelor publicitare pe telefonul mobil. Se vorbeşte despre sume de sute de milioane de euro, chiar miliarde pentru următorii ani. Chiar aşa să fie? E posibil, de vreme ce telecomanda nu a oprit reclamele la tv şi softurile dedicate (adblock) nu impiedică investiţiile crescănde in advertising-ul online. Interesant este că industriile implicate au mare incredere in utilizatorul/consumator obişnuit, dar oamenii din interior stau departe de noua invazie a publicităţii mobile.

 Cum aşa? In clipa in care moderatorul conferinţei,  Ferhan Cook (President, Any Screen Productions & Publisher, MobiADnetwork.com), a intrebat "Cine doreşte să primească reclame pe terminal?", doar trei persoane din sala Auditorium au ridicat măna. Şi cu Ferhan patru! Momentul a fost depăşit prin răsete ici-colo şi trecere rapidă la noi slide-uri.

Cui se adreseză "mobile advertising"? Celor care au "fugit de televizor", celor cu vărste cuprinse intre 18 şi 34 de ani, celor care muncesc mult şi nu mai au timp de tv, după cum a explicat Patrick Parodi, director de marketing şi vănzări Amobee. Realizănd un studiu pe baza celor care se joacă pe mobil, Parodi a arătat că pentru fiecare persoană care descarcă un joc la preţ intreg există zece care l-ar descărca dacă ar fi mai ieftin cu 50% şi 50 interesate doar dacă ar fi jocul ar gratis. De asemenea, 90% dintre respondenţi ar fi dispuşi să accepte un mesaj publicitar in situaţia in care ar putea să descarce gratis un joc in telefonul mobil. Potrivit studiului Amobee, durata "de viaţă" a unui joc este de trei săptămăni, timp in care utilizatorul il joacă de 45 de ori.

EXPERIMENT

Prezent la eveniment, vicepreşedintele Ericsson, Kurt Sillen, a prezentat testul pe care compania sa impreună cu NRK (Norwegian Broadcasting Corporation) l-au realizat in Norvegia timp de trei luni. Prin intermediul unei platforme de mobileTV dezvoltată de compania suedeză, posesorii de telefoane mobile au avut la dispoziţie mai multe formate de reclame pe ecranul terminalului. Cu ajutorul unei aplicaţii M:Metrics, s-a monitorizat consumul de mobileTV+advertising.

 Durata de vizionare a crescut de la o medie de 3,5 la 7 minute. Aproape jumătate dintre utilizatori erau cu vărste cuprinse intre 30 şi 44 de ani, fiind urmaţi de grupa 18-29 de ani. Reclamele erau structurate pe vărstă, sex, locaţie, domenii de interes. In ceea ce priveşte formatul: s-au folosit materiale video, bannere, bandă.

Cele mai interesante domenii pentru utilizatori au fost cele din zona "Entertainment-muzică", programe din categoria interactiveTV.

Paul Goode, vicepreşedintele companiei de cercetare şi analiză M:Metrics:

"Cercetările anterioare ale organizaţiei noastre au arătat că preţul este un obstacol important in consumul de mobileTV, dar pănă la 41% dintre respondenţi au indicat faptul că ar accepta servicii pe bază de advertising. Ceea ce este o veste excelentă pentru potenţiala creştere in consumul de mobileTV".

Richard Saggers, manager Mobile Advertising Vodafone:

 "Sunt aproximativ 2,5 miliarde de utilizatori de telefonie mobilă in lume, comparativ cu 900 de milioane de utilizatori internet. Industria telecom, media trebuie să se folosească de acest avantaj, dar deţinătorii brandurilor şi agenţiile de publicitate sunt pregătite? Ce obstacole mai rămăn de depăşit? Care va fi rolul mobilităţii in mixul marketing?".

Citeşte mai multe despre:   telecom

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Piaţa jocurilor video creşte cu 45 de miliarde de dolari odată cu lansarea noilor generaţii de console

Piaţa jocurilor video creşte cu 45 de miliarde de dolari odată cu lansarea noilor generaţii de console
Industria consolelor urmează să genereze venituri de 45 de miliarde de dolari anul acesta, potrivit firmei de cercetare de piață Newzoo, în condițiile în care peste 700 de milioane de oameni joacă jocuri video...

Studiu: Persoanele care au fost infectate cu COVID-19 dezvoltă imunitate pentru cel puțin șase luni

Studiu: Persoanele care au fost infectate cu COVID-19 dezvoltă imunitate pentru cel puțin șase luni
Persoanele infectate cu COVID-19 dezvoltă imunitate pentru cel puțin șase luni după infecție, arată un studiu al universității britanice Oxford, notează AFP. Cercetările, care nu au fost încă evaluate,...

Atenție! Cele mai simple parole pot fi sparte în doar o secundă

Atenție! Cele mai simple parole pot fi sparte în doar o secundă
NordPass a publicat noul top al celor mai slabe parole, iar cea mai slabă este, pentru al treilea an consecutiv, „123456”. Specialiștii atrag atenția că cele mai simple parole pot fi sparte în doar o...

UPDATE Elon Musk a trimis astronauți la Stația Spațială Internațională

UPDATE Elon Musk a trimis astronauți la Stația Spațială Internațională
Astronauții din capsula Crew Dragon au intrat în Stația Spațială Internațională (ISS). Aceștia sunt Michael Hopkins, Victor Glover şi Shannon Walker, împreună cu japonezul Soichi Noguchi. Ei vor sta...

Apollo 12, misiunea uitată. Se împlinesc 51 de ani de la a doua aselenizare

Apollo 12, misiunea uitată. Se împlinesc 51 de ani de la a doua aselenizare
Pe 14 noiembrie 1969 pleca spre lună misiunea Apollo 12, una dintre misiunile despre care nu se vorbeşte aproape deloc. Racheta Saturn V a fost lovită de fulger de două ori la decolare, iar un streptococ a fost desco...

Atac cibernetic asupra companiilor care dezvoltă vaccinul anti-COVID-19

Atac cibernetic asupra companiilor care dezvoltă vaccinul anti-COVID-19
Hackerii ruşi şi nord-coreeni au încercat să spargă sistemul mai multor companii farmaceutice implicate în dezvoltarea vaccinului anti-COVID-19. Hackerii lucrau pentru guvernele Rusiei şi Coreei de...

Studiu: Pacienții cu diabet au un risc cel puțin dublu de deces în cazul infectării cu COVID-19

Studiu: Pacienții cu diabet au un risc cel puțin dublu de deces în cazul infectării cu COVID-19
Pacienții cu diabet au un risc cel puțin dublu de deces în cazul infectării cu COVID-19, potrivit unui studiu publicat joi în revista medicală „The Lancet”, scrie dpa. Astfel, studiul arată că...

Bentley vrea ca până în 2030 să producă doar automobile electrice

Bentley vrea ca până în 2030 să producă doar automobile electrice
Producătorul auto de lux Bentley și-a făcut publice planurile de a fabrica doar automobile electrice până în 2030, anunță BBC. Până atunci, compania își va schimba gama de modele, pentru a oferi doar...

China a lansat cu succes primul satelit 6G

China a lansat cu succes primul satelit 6G
China a lansat primul satelit 6G în spaţiu pentru a testa noua tehnologie. Satelitul a ajuns pe orbită alături de alţi 12 sateliţi lansaţi de către Centrul de lansare a sateliţilor Taiyuan, din provincia...

IPhone 12 ajunge în România

IPhone 12 ajunge în România
Lansat în luna octombrie, iPhone 12 ajunge şi în România săptămâna viitoare. Telefoanele sunt disponibile la precomandă, urmând să fie livrate după 13 noiembrie. Operatorii de telefonie Orange şi Vodafone ...

Oamenii de știință au conceput un sistem pentru descoperirea falsurilor

Oamenii de știință au conceput un sistem pentru descoperirea falsurilor
Codurile de bare de pe etichete și codurile QR ar putea fi înlocuite de un sistem de identificare invizibil, bazat pe ADN. Noile elemente vor fi mai eficiente pentru descoperirea unor produse contrafăcute,...

Studiu: Hackerii se reorientează către social media și îi atacă pe utilizatorii Facebook

Studiu: Hackerii se reorientează către social media și îi atacă pe utilizatorii Facebook
Un studiu Kaspersky arată că hackerii s-au reorientat către social media. Facebook este ţinta celor mai multe atacuri de acest tip. Atacurile vizează şi firmele, care utilizează muncă online. Un studiu...

Un asteroid, aproape să lovească Terra

Un asteroid, aproape să lovească Terra
Administrația Națională Aeronautică și Spațială - NASA - a anunțat, încă din luna august, că un asteroid se va apropia la maximum de Terra și ar putea chiar să o lovească în data de 2 noiembrie 2020,...

Pret Iphone 11 pro Max second hand care nu trebuie ratat de nici un pasionat de Iphone

Pret Iphone 11 pro Max second hand care nu trebuie ratat de nici un pasionat de Iphone
Nivelul de trai de care ne bucuram in momentul de fata se datoreaza intr-o mare masura si dezvoltarii tehnologiei. In ultimi ani tehnologia s-a dezvoltat foarte mult, aceasta dezvoltare realizandu-se si in momentul de fa...

Ar putea formula de terpene de canabis să trateze COVID-19?

Ar putea formula de terpene de canabis să trateze COVID-19?
O formulă unică de terpene de canabis a fost testată pentru eficacitatea sa în tratarea infecțiilor virale, inclusiv COVID-19. Formula de terpene de CBD este dedicată în mod unic pentru tratarea și prevenirea...
Serviciul de email marketing furnizat de