x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Reclamele sar in mobil

0
22 Mai 2007 - 00:00

Evenimentele dedicate secţiunii mobileTV in cadrul Tărgului MILIA, desfăşurat la Cannes, au avut ca slogan "Celularul este noul media". Una dintre necunoscutele noii industrii o reprezintă "mobile advertising".

Evenimentele dedicate secţiunii mobileTV in cadrul Tărgului MILIA, desfăşurat

la Cannes, au avut ca slogan "Celularul este noul media". Una dintre necunoscutele

noii industrii o reprezintă "mobile advertising".

In Sala Auditorium A de la Palais de Festivals, 150 de invitaţi din industria telecom, televiziune, advertising, mass-media participă la o conferinţă avănd ca temă "Publicitatea pe telefonul mobil". Printre vorbitori, reprezentanţi ai companiilor Vodafone, Ericsson, Nokia, Ogilvy, Amobee, AdMob. Există vreun viitor bănos din mobile advertising? In ce fel ii putem determina pe posesorii de celulare să urmărească/primească spoturi pe terminal? Sub ce formă să apară reclamele pe display? Acestea sunt doar căteva dintre intrebările care au ghidat o conferinţă desfăşurată pe parcursul a aproximativ patru ore.

BANI, BANI, BANI

Cu o anume periodicitate, răsare căte un studiu de piaţă care să arate viitorul luminos al mesajelor publicitare pe telefonul mobil. Se vorbeşte despre sume de sute de milioane de euro, chiar miliarde pentru următorii ani. Chiar aşa să fie? E posibil, de vreme ce telecomanda nu a oprit reclamele la tv şi softurile dedicate (adblock) nu impiedică investiţiile crescănde in advertising-ul online. Interesant este că industriile implicate au mare incredere in utilizatorul/consumator obişnuit, dar oamenii din interior stau departe de noua invazie a publicităţii mobile.

 Cum aşa? In clipa in care moderatorul conferinţei,  Ferhan Cook (President, Any Screen Productions & Publisher, MobiADnetwork.com), a intrebat "Cine doreşte să primească reclame pe terminal?", doar trei persoane din sala Auditorium au ridicat măna. Şi cu Ferhan patru! Momentul a fost depăşit prin răsete ici-colo şi trecere rapidă la noi slide-uri.

Cui se adreseză "mobile advertising"? Celor care au "fugit de televizor", celor cu vărste cuprinse intre 18 şi 34 de ani, celor care muncesc mult şi nu mai au timp de tv, după cum a explicat Patrick Parodi, director de marketing şi vănzări Amobee. Realizănd un studiu pe baza celor care se joacă pe mobil, Parodi a arătat că pentru fiecare persoană care descarcă un joc la preţ intreg există zece care l-ar descărca dacă ar fi mai ieftin cu 50% şi 50 interesate doar dacă ar fi jocul ar gratis. De asemenea, 90% dintre respondenţi ar fi dispuşi să accepte un mesaj publicitar in situaţia in care ar putea să descarce gratis un joc in telefonul mobil. Potrivit studiului Amobee, durata "de viaţă" a unui joc este de trei săptămăni, timp in care utilizatorul il joacă de 45 de ori.

EXPERIMENT

Prezent la eveniment, vicepreşedintele Ericsson, Kurt Sillen, a prezentat testul pe care compania sa impreună cu NRK (Norwegian Broadcasting Corporation) l-au realizat in Norvegia timp de trei luni. Prin intermediul unei platforme de mobileTV dezvoltată de compania suedeză, posesorii de telefoane mobile au avut la dispoziţie mai multe formate de reclame pe ecranul terminalului. Cu ajutorul unei aplicaţii M:Metrics, s-a monitorizat consumul de mobileTV+advertising.

 Durata de vizionare a crescut de la o medie de 3,5 la 7 minute. Aproape jumătate dintre utilizatori erau cu vărste cuprinse intre 30 şi 44 de ani, fiind urmaţi de grupa 18-29 de ani. Reclamele erau structurate pe vărstă, sex, locaţie, domenii de interes. In ceea ce priveşte formatul: s-au folosit materiale video, bannere, bandă.

Cele mai interesante domenii pentru utilizatori au fost cele din zona "Entertainment-muzică", programe din categoria interactiveTV.

Paul Goode, vicepreşedintele companiei de cercetare şi analiză M:Metrics:

"Cercetările anterioare ale organizaţiei noastre au arătat că preţul este un obstacol important in consumul de mobileTV, dar pănă la 41% dintre respondenţi au indicat faptul că ar accepta servicii pe bază de advertising. Ceea ce este o veste excelentă pentru potenţiala creştere in consumul de mobileTV".

Richard Saggers, manager Mobile Advertising Vodafone:

 "Sunt aproximativ 2,5 miliarde de utilizatori de telefonie mobilă in lume, comparativ cu 900 de milioane de utilizatori internet. Industria telecom, media trebuie să se folosească de acest avantaj, dar deţinătorii brandurilor şi agenţiile de publicitate sunt pregătite? Ce obstacole mai rămăn de depăşit? Care va fi rolul mobilităţii in mixul marketing?".

Citeşte mai multe despre:   telecom

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Hackerii au pătruns în sistemele Electronic Arts

Hackerii au pătruns în sistemele Electronic Arts
Hackerii au intrat în sistemele Electronic Arts, una dintre cele mai mari companii de jocuri video din lume, și au furat codul sursă folosit în jocurile companiei, a confirmat un purtător de cuvânt pentru CNN...

Eclipsă parțială de Soare. Fenomenul este vizibil în nordul țării

Eclipsă parțială de Soare. Fenomenul este vizibil în nordul țării
Eclipsa parţială de Soare, cu acoperire foarte mică a discului solar, se va produce astăzi. Discul solar va fi acoperit foarte puțin, iar fenomenul va fi vizibil doar în jumătatea nordică a...

Cum poate fi privită eclipsa de Soare din 10 iunie 2021

Persoanele care vor să privească eclipsa parțială de Soare, care va fi vizibilă joi din România, trebuie să folosească filtre speciale, transmite Observatorului Astronomic „Amiral Vasile...

NASA va crea un sistem avansat de observare a Pământului

NASA va crea un sistem avansat de observare a Pământului
NASA a anunţat că va crea un sistem avansat de observare a Pământului cu ajutorul căruia se va putea monitoriza ce se întâmplă la sol, în atmosferă şi chiar şi sub suprafaţa Terrei. Sistemul este compus...

Model de peste jumătate de milion de dolari, lansat de BMW

Model de peste jumătate de milion de dolari, lansat de BMW
BMW a prezentat noul M4 GT3 înainte de cursa de 24 de ore de la Nurburgring. Maşina de curse poate fi achiziţionată pentru suma de 503.428 de dolari. Bolidul poate fi folosit doar pe circuite şi dezvoltă...

realme încheie Summitul inaugural 5G cu promisiunea de a aduce telefoanele cu 5G la peste 100 de milioane de tineri

realme încheie Summitul inaugural 5G cu promisiunea de a aduce telefoanele cu 5G la peste 100 de milioane de tineri
Galerie Foto realme, producătorul de telefoane cu cea mai rapidă ascensiune din piață, a anunțat astăzi la summit-ul său 5G intenția de oferi telefoane cu tehnologie 5G pentru 100 milioane tinerii din întreaga lume în...

A apărut concurentul TikTok. Platforma este evaluată la 3 milioane de euro și a fost dezvoltată de români

A apărut concurentul TikTok. Platforma este evaluată la 3 milioane de euro și a fost dezvoltată de români
Doi români au realizat o rețea de socializare numită TOKHIT, pe baza tehnologiei blockchain și NFT, evaluată la 3 milioane de euro. "TOKHIT este un proiect care revoluţionează şi inovează prin...

Televizorul poate afecta sănătatea psihică şi fizică. Sfatul specialiștilor

Televizorul poate afecta sănătatea psihică şi fizică. Sfatul specialiștilor
Vizionarea excesivă a televizorului poate provoca declin cognitiv, spun experţii, care recomandă alegerea unei activități care să înlocuiască TV-ul. Televizorul este folosit de aproximativ 90% din români,...

Descoperire științifică majoră: O echipă de cercetători susţine că a secvenţiat întregul genom uman!

Descoperire științifică majoră: O echipă de cercetători susţine că a secvenţiat întregul genom uman!
O echipă de cercetători susţine că a secvenţiat întregul genom uman cu ajutorul noilor tehnologii. Totuşi, descoperirile nu au fost încă publicate într-un jurnal medical. O echipă internaţională de cercet...

Eclipsă parțială de Soare în 10 iunie. Orele de la care se va vedea din România

Eclipsă parțială de Soare în 10 iunie. Orele de la care se va vedea din România
Eclipsa parțială de Soare din 10 iunie va fi vizibilă doar din partea de nord a țării. Reprezentanții Observatorului Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” au anunțat vineri orele la care eclipsa se va vedea din...

Modificare pe Facebook și inovaţie pe Instagram în legătură cu Like-urile

Modificare pe Facebook și inovaţie pe Instagram în legătură cu Like-urile
Utilizatorii de Facebook şi Instagram vor putea fi discreţi în privinţa utilizării Like-urilo, simbolul putând fi ascuns, în curând, pentru toate mesajele din fluxul de informaţii. O parte dintre utilizatori...

Descoperire uimitoare. Dispărută de un secol, o țestoasă uriașă apare în Galapagos

Descoperire uimitoare. Dispărută de un secol, o țestoasă uriașă apare în Galapagos
O țestoasă uriașă a apărut în arhipelagul Galapagos, la un secol după ce specia din care face parte este considerată dispărută, scrie AFP. "Se credea că a dispărut de peste 100 de ani ! I-am confirmat...

Huawei anunță lansarea sistemului său de operare Harmony

Huawei anunță lansarea sistemului său de operare Harmony
Noul său sistem de operare Harmony dezvoltat de Huawei Technologies va fi lansat pe 2 iunie. Compania estimează că numărul dispozitivelor echipate cu HarmonyOS vor ajunge la 300 de milioane până la...

Ce ofera nou ceasurile inteligente si care sunt motivele pentru a le cumpara?

Ce ofera nou ceasurile inteligente si care sunt motivele pentru a le cumpara?
Galerie Foto Chiar daca inca de la aparitie ceasurile inteligente au generat controverse, avantajele lor sunt incontestabile. Un ceas inteligent face mai mult decat sa arate timpul, iar in continuare iti vom prezenta cele mai...

Circa 23% dintre românii care dețin un smartphone pot accesa tehnologia 5G

Circa 23% dintre românii care dețin un smartphone pot accesa tehnologia 5G
Circa 23% dintre românii care dețin un smartphone pot accesa tehnologia 5G, iar 10% beneficiază și de un abonament pentru aceste servicii, arată un raport realizat de Ericsson...
Serviciul de email marketing furnizat de