Cercetatorii au dezvoltat o tehnologie prin care pot cosmetiza lumea reala, transformand-o in realitate virtuala.
|
ECHIPATI. Studentii se pregatesc pentru o vanatoare de monstri prin campus |
Cu ajutorul unei perechi de ochelari speciali, al unui echipament de localizare si al unor computere puternice, o parcare poate fi transformata intr-o mlastina, cladirile de birouri pot deveni castele, iar oamenii obisnuiti, personaje ale unei fantezii cat se poate de reale.
La modul concret, Universitatea Australiei de
Sud a transformat un campus in camp de batalie, suprapunandu-i realitatea virtuala a celebrului joc Quake. Studentii isi pun ochelarii la ochi, castile pe urechi, echipamentul de localizare in spate, apoi se plimba liberi prin campus impuscand monstri generati de computer. Daca vi se pare incredibil, faceti o vizita paginii de Internet dedicate acestui
proiect. O gasiti la adresa http://wearables.unisa.edu.au/projects/ARQuake/www/. Exista acolo cateva zeci de imagini graitoare.
PACMAN. La Universitatea Nationala din Singapore, jucatori echipati cu un computer portabil, casti si ochelari cu afisaj LCD intra in lumea vechiului joc Pacman, transformat pentru a se "mula" peste realitatea unor strazi si cladiri cat se poate de palpabile. Cercetatorii laboratorului Mixed Reality (realitate amestecata) folosesc tehnologii precum GPS, Bluetooth, wi-fi sau infrarosu pentru a recrea realitatea in jurul lui Pacman. Tehnologia a fost botezata "augmented reality" sau AR, pe scurt.
Inventia a fost selectata printre cele mai vizionare si de impact 100 de tehnologii prezente in lume la ora actuala si va fi prezentata la expozitia Wired NextFest, care se va desfasura la sfarsitul acestei luni in Chicago, anunta BBC.
LOCALIZARE. Una din cele mai dificile probleme rezolvate a fost localizarea exacta a jucatorilor in lumea reala si suprapunerea corecta a variantei digitale peste obiectele reale. Chiar daca o cladire de birouri poate fi transformata intr-un castel, castelul trebuie suprapus exact peste cladirea reala. Altfel, jucatorii vor parea ca trec prin pereti sau personajele (fictive) care populeaza jocul vor fi generate anapoda.
Echipa din Singapore a reusit sa obtina o eroare de maximum 30 de centimetri in pozitionarea jucatorilor pe harta virtuala.
PREVIZIUNI
|
Expertii spun ca tehnologia AR va revolutiona experienta jocurilor pe computer. Prezic ca vor aparea arene, unde oamenii se vor putea misca si interactiona unul cu altul, in loc sa fie legati de scaun, cu ochii pe monitor si mana pe mouse.
|