x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget România contrastelor: 23 de milioane de mobile, 42% nu au acces la net

România contrastelor: 23 de milioane de mobile, 42% nu au acces la net

de Elena Stan    |    07 Oct 2014   •   20:12
România contrastelor: 23 de milioane de mobile, 42% nu au acces la net
Sursa foto: Dragos Savu/Intact Images

Aproape 23 de milioane de cartele SIM de telefonie mobilă erau active în România la începutul anului 2014, iar peste 4 milioane de români erau abonaţi la serviciile de telefonie fixă, arată datele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii. Doar 46% dintre gospodării aveau o conexiune la internet fix de bandă largă, iar peste 85% dintre acestea deţineau abonament la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale.

Pe de altă parte, un procentaj de 42% din populaţia României nu a utilizat vreodată internetul, în 2013, în scădere cu şase puncte procentuale faţă de anul precedent, iar planul este ca, până în 2020, procentajul să ajungă la 30%. “România Digitală 2020 şi Planul Naţional NGN îşi propun ca, până în 2020, să avem acoperire broadband de peste 30 Mb/s de 80%. Acum suntem la 66%. De asemenea, 30% în cazul cumpărăturilor online (acum suntem la 8%), transfontalier 5%, în creştere cu 4 puncte procentuale faţă de 2013. Populaţia care nu a utilizat niciodată Internetul în România este în procentaj de 42%, în scădere de şase puncte procentuale faţă de 2012. Până în 2020, ne-am propus să ajungem la 30%”, a declarat Diana Voicu, secretar de stat în Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI).

Oficialul MSI a precizat, totodată, că un sfert dintre gospodăriile din România erau conectate la internet cu viteză de minimum 100 Mb/s, procentaj insuficient, însă, faţă de planurile Comisiei Europene. Agenda Digitală pentru România 2020, document care s-a aflat în consultare publică până pe data de 31 iulie 2014, arată că investiţiile totale în sectorul Tehnologiei Informaţiei şi a Comunicaţiilor vor ajunge la aproximativ 2,4 miliarde de euro în România, până în anul 2020, iar impactul pozitiv în PIB va fi de 13%. Obiectivele-cheie de performanţă ale Agendei Digitale impun eforturi cumulate ale ţărilor europene în vederea îndeplinirii obiectivelor asumate de Comisia Europeană.(Elena Stan)



×