Piata bunurilor de folosinta indelungata a crescut anul trecut cu aproximativ 13 procente, la 1,43 miliarde de euro, avansul din ultimul trimestru fiind de 15,6% fata de intervalul octombrie-decembrie 2010, potrivit unui studiu GfK pentru Romania.
In ultimul trimestru din 2011, sectoarele IT si echipamente de birou au crescut cu peste 20%, electrocasnicele mici si telecomul s-au apropiat de aceeasi cifra, in timp ce segmentele foto, electronice si electrocasnice mari au crescut cu 10 procente. Pentru ultimele trei luni ale anului trecut, piata s-a ridicat la valorea de 465 milioane de euro.
Pe segmentul telecom, vanzarile de telefoane mobile au crescut cu 10%, la 191 milioane de euro, la nivelul intregului an. In volum, telefoanele inteligente se situeaza undeva la limita a 25%, in timp ce in valoare reprezinta mai mult de 50% din intregul sector. Vanzarile cu televizoare au crescut cu 15%, urmate indeaproape de sistemele audio cu 7%, sectorul electronicelor atingand 293 milioane euro in 2011.
Ultimul trimestru din 2011 a adus pe piata electrocasnicelor mari cea mai mare rata de crestere din an fata de trimestrul corespunzator din 2010, respectiv 9,3%, la 99 milioane de euro. La nivelul intregului an, vanzarile de electrocasnice mari au atins 328 milioane de euro.
Piata echipamentelor foto a urcat cu 17,4% in 2011, la 46 milioane de euro.
Aproape o treime din aceste vanzari au fost facute in ultimul trimestru din 2011, care au totalizat 13 milioane de euro. In decembrie, trei patrimi din vanzarile de camere foto digitale au fost facute cu modele pentru incepatori cu pretul sub 100 euro, se arata in raportul GfK pentru piata romaneasca.