x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Românii, faţă cu internetul

Românii, faţă cu internetul

de Alexandru Radescu    |    27 Aug 2010   •   00:00

În România, internetul este folosit în principal pentru a "sta de vorbă" cu prietenii sau familia şi pentru distracţie. Faţă de consumatorii din alte părţi ale lumii, românii utilizează servicii messenger într-o mai mare măsură: 63% dintre utilizatorii de internet din oraşele României, faţă de 32% dintre internauţii din 26 de ţări de pe toate continentele, arată rezultatele unui sondaj realizat de compania de cercetare de piaţă GfK.

Utilizatorii din alte state preferă în schimb să ţină legătura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel puţin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii români. Un alt rol important pe care îl are internetul este şi cel de sursă de divertisment. În România, în mediul urban, 44% dintre utilizatori ascultă online muzică sau radio, 39% se uită la filmuleţe sau alte transmisiuni video, 36% descarcă fişiere audio, iar 31% optează pentru cele video. Cu toate că şi consumatorii din alte ţări caută divertismentul online, există câteva diferenţe. Utilizatorii globali ai internetului urmăresc transmisiuni video în aceeaşi măsură cu cei din oraşele României (40%), însă mai puţini dintre ei descarcă fişiere video (doar 19%).

De asemenea, la nivelul celor 26 de ţări analizate, comparativ cu România, o mai mică parte dintre utilizatorii de internet ascultă muzică online (39%) sau o descarcă (31%), mai arată raportul GfK. De asemenea, 45% dintre consumatorii care folosesc internetul cumpără online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzacţii bancare, iar 31% plătesc facturi folosind acest "canal". Pe piaţa românească, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel puţin lunar cumpărături pe internet, 7% fac tranzacţii bancare şi 6% plătesc facturi. În ceea ce priveşte reţelele sociale şi comunităţile online, 39% din totalul utilizatorilor de internet cu vârsta peste 15 ani la nivel mondial vizitează cel puţin lunar un astfel de site. În oraşele României popularitatea reţelelor sociale este mai mică, totuşi 26% dintre cei care folosesc internetul le frecventează măcar o dată pe lună. Sondajul a fost realizat în perioada februarie-martie, pe un eşantion de 1.000 de respondenţi în România, cu vârsta de peste 15 ani.

×
Subiecte în articol: IT