Veniturile Romtelecom au scăzut în primul trimestru cu 3,3%, la 194,8 milioane euro, iar profitul s-a redus cu 20,2%, la 59,3 milioane euro, potrivit unui raport al grupului elen OTE, acţionarul marjoritar al companiei, care notează că situaţia din România "dă semne de stabilizare".
"În timp ce situaţia din România începe să dea semne de stabilizare, economia rămâne afectată de impactul crizei din 2009, inclusiv de creşterea puternică a şomajului (...) Scăderea veniturilor din primul trimestru reflectă în principal o scădere de 12% a veniturilor din servicii tradiţionale de voce, cauzată de o reducere de 4% a ARPU (venitul mediu pe utilizator) şi de pierderea a 8% din numărul total de linii fixe faţă de primul trimestru din 2009", se arată în raportul OTE preluat de Mediafax."Reducerea consumului în România, în contextul în care încă nu s-a reluat creşterea economică, se face simţită şi în piaţa de telecomunicaţii. Clienţii, atât persoane fizice, cât şi companii, sunt în continuare extrem de preocupaţi de costul serviciilor de telecomunicaţii, iar noi ne străduim să venim cu oferte care să le satisfacă cerinţele, însă e normal ca impactul acestora să se resimtă la nivel de venituri şi profitabilitate", a declarat azi directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis.
Numărul liniilor fixe a coborât cu 7,9%, de la 2,93 milioane la 2,7 milioane, în timp ce, pe segmentele de internet şi servicii de televiziune, baza de clienţi a Romtelecom a crescut semnificativ.
Astfel, numărul clienţilor companiei pe servicii de internet (DSL şi mobile data) a urcat cu 18,5%, de la puţin peste 700.000 la finele primului trimestru al anului trecut la peste 830.000 la 31 martie 2010, iar totalul abonaţilor la serviciile TV (televiziune prin stalit - DTH şi televizune prin broadband - IPTV) a crescut cu 23,4%, de la 724.545 la 893.757.