x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Se cere tv digital

Se cere tv digital

de Mihai Manole    |    16 Ian 2008   •   00:00
Se cere tv digital
Sursa foto: Marin Raica/


Cele cinci platforme de televiziune digitală prin satelit din România şi-au consolidat în 2007 portofoliul de clienţi. În 2008, competiţia se va baza pe preţuri cât mai reduse.

Televiziune - Tehnologia DTH câştigă teren în faţa cablului


Cele cinci platforme de televiziune digitală prin satelit din România şi-au consolidat în 2007 portofoliul de clienţi. În 2008, competiţia se va baza pe preţuri cât mai reduse.

Televiziunea digitală prin satelit (DTH) câştigă teren în faţa serviciilor prin cablu. Pe segmentul digital, DTH-ul domină autoritar, cu 97,1%, restul revenind tehnologiei IP şi reţelelor de cablu în format digital. Ultimele date prezentate de Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, valabile pentru jumătatea lui 2007, indicau o împărţire a pieţei între cablu şi DTH în proporţii de 78,9%, respectiv 21,1%. Dacă în domeniul serviciilor de televiziune prin cablu numărul clienţilor are o tendinţă descrescătoare, în cazul DTH acesta a crescut cu aproape 60% în primele şase luni ale anului trecut.

 

Cifre de final de an. 2007 a fost un an bun pentru operatorii celor cinci platforme DTH din România, majoritatea raportând creşteri mai mari de 100% ale numărului de clienţi ai propriilor servicii. Dolce, serviciul de televiziune digitală de la Romtelecom, a ajuns la sfârşitul anului 2007 la 400.000 de clienţi, atingând o cotă de piaţă de 20% la un an de la lansare. Restul de trei platforme DTH a încheiat fiecare anul la pragul de 100.000 de clienţi: Focus Sat, de la UPC, Boom TV, respectiv Max TV. În cazul Boom TV, numărul de clienţi a crescut cu 300%, Focus Sat şi-a dublat numărul de clienţi, în timp ce pentru Max TV creşterea a fost de 40%. Liderul pieţei serviciilor de televiziune prin satelit este Digi TV, oferit de RCS&RDS. Compania indică până în prezent 600.000 de clienţi ai acestui serviciu. Putem trage astfel concluzia că numărul clienţilor tehnologiei DTH a crescut în ultimele şase luni ale anului trecut cu 30%, de la un milion la 1,3 milioane.

 

Preţuri mici. În industria de profil este cunoscut faptul că românii beneficiază de preţuri mult mai mici decât restul europenilor pentru serviciile de televiziune. “Provocarea cea mai importantă pentru oricare dintre platformele din România în următoarea perioadă este competiţia bazată pe un preţ cât mai  scăzut la pachetele de programe”, declară Cristinel Popa, director DTH UPC Romania. “În 2008, venitul mediu pe client se va plasa în jur de 10 euro şi credem că această valoare va creşte. Vrem oameni care doresc mai mult şi sunt dispuşi să plătească mai mult pentru acesta”, susţine Ionuţ Bodea, director de Marketing Boom.

 

Analog/digital

Serviciile de transmisie a programelor audiovizuale prin cablu deţineau în iunie 2007 aproape 80% din piaţa de profil. Operatorii autohtoni de televiziune prin cablu practică cele mai mici preţuri din Europa, acesta fiind unul dintre motivele pentru care serviciile de televiziune prin cablu din România au cea mai mică rată de profitabilitate din zonă, susţine Radu Petric, preşedintele Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu. Marile achiziţii pe această piaţă în România au, de altfel, o frecvenţă mai redusă decât în alte ţări vecine. Segmentul digital este mai atractiv ca business decât cel al cablului, întrucât permite o ofertă mai generoasă pentru public şi o gestionare mai eficientă a afacerii, sistemul pay-per-view fiind un exemplu în acest sens.

×
Subiecte în articol: IT televiziune cablu clienti clien