x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Sistem financiar - contabil integrat la CFR

Sistem financiar - contabil integrat la CFR

17 Sep 2004   •   00:00

Ieri a fost inaugurat sistemul financiar-contabil integrat al CFR Calatori, CFR Marfa si CFR SA implementat de S&T, Siveco, Oracle si HP.

La sfarsitul anului 2001, in urma unei licitatii deschise, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a semnat contractul Phare RO9910.03 de "Asistenta in Restructurarea Caii Ferate Romane", in valoare de 5 milioane de euro.

Componenta principala a acestui proiect a constat in implementarea unui sistem financiar-contabil integrat la nivelul intregii Cai Ferate Romane, prin care s-a urmarit dezvoltarea unui instrument informatizat pentru gestionarea fondurilor celor trei companii feroviare: CFR Calatori, CFR SA, CFR Marfa.

ORGANIZARE. Folosind sistemele informatice, intreaga activitate feroviara va fi organizata pe principiul centrelor de cost si centrelor de profit. Astfel se vor putea urmari rezultatele fiecarei sectiuni de circulatie si se va decide viitorul acestor sectii: inchiderea, mentinerea la aceiasi parametri sau realizarea de investitii in zonele in care exista o cererea crescuta de transport. Pentru CFR Calatori se va putea determina intre ce ore si pe ce distante transportul este mai favorabil, realizandu-se o adaptare a ofertei la cerintele pietei.

RENUNTAREA LA HARTIE. Solutia financiar-contabila implementata a permis ca doua dintre companiile feroviare sa renunte complet la evidenta manuala a datelor, urmand ca si cea de-a treia sa ajunga la acelasi rezultat in prima parte a anului viitor. Pentru prima data a fost conceput un model de calcul al Taxei de Utilizare a Infrastructurii care ia in calcul atat elementele fixe, cat si pe cele variabile necesare intretinerii infrastructurii feroviare.

TERMENE. Dupa finalizarea acestui proiect, in perioada martie-iulie 2004 au fost incheiate cu cele trei companii feroviare contracte cu o durata de 8-18 luni in vederea consolidarii sistemului si extinderii implementarii acestuia la nivelurile inferioare din organizatie, in toate acele subunitati cu balanta proprie din cadrul CFR Calatori, CFR Marfa si CFR SA. Pana la sfarsitul anului 2004 vor fi modernizate inca 70 de unitati distribuite la nivel national.

Pe viitor, companiile feroviare vor continua sa extinda acest proiect cu fonduri proprii.

In cadru proiectului, S&T Romania este prim contractor si integrator, SIVECO Romania a realizat implementarea aplicatiei financiar-contabile, Oracle Romania a furnizat solutia Oracle E-Business Suite, iar HP Romania a furnizat infrastructura hardware. (Cristian Ionita)
×
Subiecte în articol: IT